مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از آغاز مرمت و مقاوم سازی عمارت تاریخی نعمتی بوشهر خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: مرمت و مقاوم سازی عمارت تاریخی "نعمتی" بوشهر با چهار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش جماران، محمد حسین ارسطوزاده روز یکشنبه اعلام کرد: با توجه به سرعت انجام کار پیش‌بینی می‌شود مرمت این عمارت تاریخی بافت قدیم شهر بوشهر تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام برسد.

وی افزود: بناهای دارای ارزش تاریخی در محدوده بافت بوشهر به دلیل ساختار مناسب معماری دارای قابلیت تبدیل به فضاهای شاخص گردشگری و فرهنگی است و کاربری پیشنهادی برای آنها تعریف شده‌است.

ارسطوزاده ادامه داد:  عمارت نعمتی از بناهای شاخص در محدوده‌ بافت تاریخی بوشهر است که در ۲ طبقه به شکل حیاط مرکزی همراه با عناصر خاص معماری بوشهری ساخته شده و با شماره  ۱۸۷۱۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

عمارت نعمتی بوشهر مربوط به دوره مظفرالدین شاه قاجار است که در مردادماه ۹۷ ثبت ملی شد و مرمت و بازسازی این آثار تنها با تائید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممکن است.

این عمارت از بناهای کوشک مانند است که خانه در وسط و در اطراف آن باغ است و دارای المان‌های خاصی از جمله «فخری مدین» برای شکست نور و کوران هوا است و یکهزار و ۷۶ متر مساحت دارد و ۱۲۰ سال پیش  توسط حاج محمد جعفر و حاج باقر بهبهانی ساخته  شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.