فرماندار بوشهر تأکید کرد: کرونا شوخی بردار نیست و مردم باید این بیماری را جدی بگیرند.

فرماندار بوشهر گفت: روند افزایش بیماری کرونا و شمار جان باختگان در اثر ویروس کرونا نشان داد این بیماری شوخی بردار نیست و باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

به گزارش جماران، عباس جمشیدی در نشست مدیریت بحران شهرستان بوشهر با تأکید بر اینکه کرونا شوخی بردار نیست، گفت: با وجود اینکه بوشهر در ابتدای شیوع ویروس کرونا جزو آخرین استان‌های درگیر با این ویروس بود و تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد شرایط مناسب بود اما از ۱۷ خرداد تاکنون روند این بیماری افزایشی بوده و این روند مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی بیان کرد: جان باختن ۶۰ نفر از همشهریان  در اثر ابتلا به ویروس کرونا بیانگر بی توجهی مردم این استان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

فرماندار بوشهر گفت: گزارش‌ها بیانگر این است که تعداد افراد بی‌علامت وناقل کم نیستند و اگر توجه و برنامه‌ریزی نداشته باشیم همین افراد در جامعه باعث شیوع بیماری می‌شوند.

وی ادامه داد: عادی سازی شرایط بهترین زمینه برای شیوع ویروس و بیماری کرونا در جامعه است برهمین اساس رعایت اصول بهداشت فردی و فاصله اجتماعی ضروری است.

جمشیدی اضافه کرد: براساس نظر متخصصان و کارشناسان در زمان حاضر واکسن و دارویی برای کنترل ویروس کرونا وجود ندارد و تنها با رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در رفتار اجتماعی و فردی می‌توان جلو این ویروس را گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به آمار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص ابتلا ۴۱۲ نفر از کادر بهداشت و درمان استان بوشهر به ویروس کووید ۱۹، تنها راه کمک به مدافعان عرصه سلامت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ماندن در خانه و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به نصب بنر توقف ممنوع در ساحل گفت: بستن سواحل و پارک ها از جمله موارد حائز اهمیتی است که باید عملیاتی و اجرا شود.

وی افزود: سلامت مردم خط قرمز است و سازمان ها و بدنه اداری دستگاه ها باید دراین زمینه رعایت کامل را داشته و نظارت و کنترل بیشتر شود.

فرماندار بوشهر  همچنین با اشاره به افزایش مصرف آب و برق در فصل تابستان گفت: مدیریت مصرف آب و برق مهمترین اصل در پیشگیری از خاموشی‌هاست به همین دلیل مردم به توصیه‌ها در خصوص مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.