برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اعزام آن دسته از داوطلبانی که قرار بود در تاریخ ۱۹ اسفند عازم خدمت مقدس سربازی شوند، به تعویق افتاد.

به گزارش جماران،  معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه، از تعویق اعزام مشمولانی که قرار بود اسفند امسال به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند، خبر داد.

سرهنگ «علی اشرف نجفی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اعزام آن دسته از داوطلبانی که قرار بود در تاریخ ۱۹ اسفند عازم خدمت مقدس سربازی شوند، به تعویق افتاد.

وی افزود: بر این اساس تاریخ اعزام مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم که قرار بود ۱۹ اسفند به خدمت سربازی اعزام شوند به اول اردیبهشت سال آینده تغییر پیدا کرده است.
سرهنگ نجفی تصریح کرد: همچنین تاریخ اعزام مشمولان دارای مدرک دیپلم و پائین تر نیز از ۱۹ اسفند امسال به سوم اردیبهشت سال آتی تغییر یافته است.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: برابر هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده از ابتدای سال آینده و به صورت آزمایشی ۶ ماهه، تاریخ اعزام مشمولان به مراکز آموزش تجمیع و از ۱۸ دوره به ۱۱ دوره کاهش یابد.

سرهنگ نجفی گفت: این تصمیم به منظور رفع برخی از مشکلات در پرداخت حقوق و بیمه سربازان و همچنین در نظر گرفتن سایر مزایای این طرح، اجرایی خواهد شد که بر این اساس اعزام مشمولان در نوزدهم هر ماه لغو و کلیه مشمولان دانشگاهی و غیردانشگاهی اول هر ماه به خدمت و مراکز آموزشی اعزام می شوند.

وی در پایان گفت: اولین دوره اعزام سال ۱۳۹۹، اول اردیبهشت ماه خواهد بود که مشمولان با  مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اول ماه و مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پائین تر روز سوم ماه به خدمت اعزام می شوند.
براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اکنون ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش  از هشت هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله 
آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.
تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.