عبدالحسن رفیعی پور روز پنجشنبه در بازدید از مرکز پرورش بچه ماهی راموز در شهرستان تنگستان افزود: سال‌های گذشته کشور در تولید و تکثیر بچه ماهی در آب‌های شور با مشکلات زیادی  روبرو بود که مرکز پرورش ماهی راموز در این عرصه پیشتاز شد و امروز این مرکز نقش مهمی در پرورش آبزیان دارد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: امید می‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از طرح های در دست اجرا به نقطه پایداری در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی  افزود: با توجه به نقش مهم طرح تولیدی بچه ماهی راموز در تامین نیاز فعالان این بخش  و ایجاد اشتغال حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مورد تاکید است و دولت نیز تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند.

رفیعی پور گفت: مرکز پرورش بچه ماهی راموز در روستای چاه پهن تنگستان با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی بعنوان نخستین مرکز پرورش ماهی فوق متراکم در خاورمیانه است که همه مراحل کشت و پرورش  بچه ماهی سی باس در آن به طور خود کار انجام می‌شود.

رفیعی پور افزود: باتوجه به کاهش ذخایر آبزیان در آبهای ساحلی کشور توسعه مراکز پرورش آبزیان از مهم ترین سیاست‌های های دولت به شمار می‌رود.

وی همچنین در بازدید از طرح تولید و پرورش لارو میگو شرکت ماریان گفت: شهرستان تنگستان در پرورش میگو نیز از مناطق پیشتاز استان بوشهر است و با تکمیل واحدهای جدید حجم برداشت میگو در این شهرستان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.