حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در رزمایش مواسات و کمک مومنانه در مصلای جمعه این شهرستان افزود: در نیمه شعبان وقتی رهبرمعظم انقلاب جمله رزمایش مواسات را بر زبان جاری کرد، اقشار مختلف مردم به این ندا لبیک گفتند و از بدو ورود ویروس منحوس کرونا که موجب آسیب دیدن جمع زیادی از کسب وکار و معیشت جامعه شد، پای کار آمدند و به نیازمندان و  فقرا مساعدت کردند.

وی اظهارداشت: مردم غیور و نستوه ایران از جمله این شهرستان نه تنها در زمینه کمک‌های معیشتی پیشقدم شدند بلکه در عرصه بهداشت نیز ورود و در حرکت جهادی مدافعان سلامت را تنها نگذاشتند.

رکنی گفت: مردم ولایتمدار و مومن گناوه همگام با سایر ملت به  اقیانوس محبت به همنوعان نیازمند پیوستند و حماسه آفریدند که تا همیشه در اذهان یادگار خواهد ماند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: بازاریان این بندر در بهترین زمان کسب وکار بخاطر شیوع کرونا همدل و همگام مغازه‌های خود را تعطیل کردند و الگویی برای کشور شدند.

وی بیان کرد: مردم مومن و نیکوکار این شهرستان به ارزش بیش از یک میلیاردتومان تاکنون کمک‌های مومنانه بصورت نقدی و غیرنقدی اهدا کردند که این حرکت بی‌بدیل و بی‌نظیر در کشور است.

رکنی حسینی افزود: دولتمردان، آستان قدس رضوی و  موسسه‌های خیریه این شهرستان در اهدای کمک‌های مومنانه سنگ تمام گذاشتند و بخوبی ایفای نقش کردند.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده نیازمند و آسیب دیده از کرونا در این شهرستان شناسایی شده‌اند که کمک‌های مومنانه در اختیار آنان قرار گرفته است.

رکنی حسینی  بیان کرد: در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان که از سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده  بیش از ۱۰ هزار دست غذا میان نیازمندان تاکنون توزیع شده‌است.

امام جمعه گناوه از نیروهای سپاه و بسیج، انتظامی و خیران و جمعیت هلال احمر  این شهرستان که از بدو شیوع ویروس کرونا پای کار آمدند تقدیر کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: باید کارهایی که مردم در شرایط کرونایی انجام دادند به سبک هنری که شهید آوینی در دوران دفاع مقدس انجام داد و ماندگار شد، به آثار ارزشمند تبدیل و پایدار شود.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری افزود: مردم شهرستان گناوه با پیشگامی در اجرای رزمایش مواسات و پیشگیری از شیوع گسترده کرونا در استان بوشهر افتخاری بزرگ و کم نظیر در قالب رزمایش مواسات آفریدند که نباید مغفول بماند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه در ایام تعطیلات نوروز همه ساله پذیرای جمعیت میلیونی می‌شود، در صورتیکه فعالیت‌های اقتصادی خود را تعطیل نمی‌کردند،  استان بوشهر با فاجعه بیماری کرونا مواجه می‌شد که قابل پیشگیری نبود.

وی گفت: شهرستان گناوه در زمینه قرنطینه و کنترل مبادی ورودی و خروجی جلوتر از دیگر نقاط کشور اقدام کرد و الگویی برای دیگر استان‌ها شد.

در این رزمایش سرود و مداحی اجرا و کمک های مومنانه  رحله دوم رزمایش مواسات برای توزیع در بین اقشار شناسایی شده آسیب دیده از کرونا جمع‌آوری و در مصلای جمعه آماده توزیع شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.