محمدرحیم بهره مند روز دوشنبه در این رابطه افزود: باتوجه به تعداد بالای سیلندرهای گاز مایع معیوب در سطح استان نسبت به میانگین کشوری، طرح استاندارد سازی سیلندرهای LPG به شکل ویژه‌ای مورد توجه این اداره کل قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر میانگین تعداد سیلندرهای گاز معیوب در کشور ۳۵ درصد است در حالی که این آمار در استان بوشهر به ویژه شهرستان عسلویه به بیش از ۷۰ درصد رسیده بود.

بهره‎مند ادامه داد: مهاجرپذیر بودن مناطق جنوب استان و انتقال سیلندر ها از استان‎‌های دیگر به همراه خانواده‌ها و شرکت‌ها از جمله دلایل افزایش تعداد بالای سیلندرها در این منطقه به شمار می‌رود.

وی گفت: نبود شرکت‌های صاحب سیلندر در استان و انجام نگرفتن تعمیرات روی این سیلندرها بخاطر نبود شرکت متولی باعث ایجاد وضعیت خطرناک در استان شده بود.

بهره‌مند افزود: در همین راستا طی برگزاری بیش از ۹ نشست متعدد با انجمن ال.پی.جی کشوری در استان و تهران و تقبل تمام هزینه‌ها از طرف آنان و همچنین برای جلوگیری از تحمیل هرگونه بار مالی برای مردم طرح استاندارد سازی سیلندرهای گاز ال.پی.جی در ۲ فاز جمع آوری سیلندرهای فاقد متولی در استان و نوسازی سیلندرهای دارای متولی در استان اجرایی شد.

وی اظهار داشت: در راستای نوسازی و بازسازی سیلندرهای دارای متولی در استان، طی سال گذاشته هفت هزار و ۵۰۰ عدد سیلندر نو وارد چرخه توزیع و به طور کل بیش از سی هزار عدد سیلندر بازسازی و نوسازی شده که با این کار تحولی چشمگیر در وضعیت سیلندرهای گاز مایع ایجاد شد.

بهره‌مند افزود: پیش بینی می شود نزدیک به ۱۰ هزار سیلندر گاز مایع معیوب دیگر در دست مردم باشد که امید است با رایزنی‌های صورت گرفته با انجمن گاز مایع ایران به منظور تامین بودجه لازم و بهبود وضعیت کنونی کرونا در سطح کشور اجرا این طرح به زودی به اتمام برسد.

وی گفت: در حال حاضر، شرکت‌های تاسیساتی سیلندر پرکنی پرسی، ایران گاز، جنوب گاز، سالم گاز (بوتان) و لیان گاز در استان خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با همکاری عموم مردم به شکل بهتری انجام خواهد گرفت از این رو مردم توجه داشته باشند از سیلندرهای فاقد متولی در سطح استان استفاده نکنند چرا که در صورت رخ دادن حوادث ناشی از استفاده از سیلندرهای بی نام و نشان و فاقد متولی بدون استاندارد، هیچ تاسیساتی پاسخگو نخواهد بود.

وی بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند سیلندرهای معیوب خود را به شرکت های تاسیساتی معتبر در استان، تحویل و سیلندرهای نو را تحویل بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.