به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از این میزان ۶۵ هزار بسته از آغاز شیوع کرونا و ۱۶ هزار بسته نیز در راستای رزمایش کمک مؤمنانه توزیع‌شده است

وی تصریح کرد: هم‌زمان با تولد کریم اهل‌بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) ۱۱ هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۲۰۰ هزار تومان و مرحله سوم نیز در پایان ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

عباسی‌فر با اشاره به فعالیت ۳۰۰ گروه جهادی در ضدعفونی و گندزدایی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در این عرصه گروه‌های جهادی ۷۳ هزار و ۴۵۴ مکان عمومی علیه ویروس کرونا در مناطق مختلف روستایی، عشایری و شهری ضدعفونی کردند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از راه‌اندازی ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش خبر داد و تصریح کرد: در این کارگاه‌ها تاکنون ۵۰ هزار ماسک و ۵۰ هزار دستکش تولید و توزیع‌شده است.

وی با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی جایگاه این نهاد را در ابعاد گوناگون مورداشاره قرارداد و اظهار داشت: بسیج سازندگی در برنامه‌های مختلف، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، سازندگی، محرومیت‌زدایی با همکاری گروه‌های جهادی جوانان مشارکت فعالی دارد.

عباسی‌فر بابیان اینکه جوانان مؤمن و انقلابی در بسیج جوانان مشارکت دارند افزود: بسیج سازندگی در حوزه‌های خدمات‌رسانی، دانشجویی، دانش‌آموزی، محلات، مهندسی، پزشکی و دیگر عرصه‌ها فعال است و امسال ۱۵۰۰ گروه جهادی در استان بوشهر سازمان‌دهی شده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی ویژه افراد نیازمند روستایی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان برای قشرهای نیازمند از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی است که اکنون ۳۷۷ واحد مسکونی مددجویی در روستاها با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان در حال ساخت است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌های عمرانی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه ۹۵۸ پروژه عمومی کوچک و زودبازده مانند مسجد، حسینیه، طرح‌های اقتصاد مقاومتی، خانه عالم، مدرسه‌های ۲ کلاسه در استان اجرایی شده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به تأمین جهیزیه افراد نیازمند استان گفت: تأمین جهیزیه برای زوجین و بسته‌های آموزشی، فرهنگی و معیشتی برای نیازمندان به ارزش شش میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در استان بوشهر است.

عباسی‌فر مجموع کارها و خدمات عالم المنفعه طراحی‌شده برای این بخش را ۴۰ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال برای امسال اعلام کرد و با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر افزود: بر اساس شرایط جغرافیایی، اقلیم، بوم و مشارکت‌پذیری مردم فراخوانی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بابیان اینکه در سال گذشته ۱۲۵ کارگاه اقتصادی با ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات در استان راه‌اندازی شد تصریح کرد: امسال ۷۵۸ کارگاه تشکیل که به زودی تسهیلات اعتباری آن تأمین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.