عبدالنبی یوسفی روز چهارشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه افزود: پیش‌بینی همه و رسانه‌ها تبدیل شدن عسلویه به کانون شیوع بیماری کرونا در جنوب کشور بود که با تلاش‌های بی‌وقفه حوزه سلامت و همکاری تمام نهادها و مردم، این پیش‌بینی به وقوع نپیوست و توانستیم جلوی این اپیدمی را بگیریم.

وی گفت: همه صنوف موظف به ثبت‌نام در سامانه /Salamat.Gov.Ir  برای دریافت کد فعالیت و دریافت پروتکل‌های بهداشتی ویژه صنف خود اقدام و رعایت فاصله‌گذاری اجماعی را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار عسلویه بیان کرد: با همکاری سازمان منطقه ویژه و شورای راهبردی در قالب طرح کمک مومنانه بیش از 2 هزار بسته معیشتی با ارزشی بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند شهرستان عسلویه توزیع‌ شده است.

یوسفی افزود: با همکاری سمن‌ها، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خانواده‌های شناسایی و بسته‌های کمک معیشتی به آنها تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: سپاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء شهرستان عسلویه نیز در سه مرحله بسته‌های مواد غذایی را بین نیازمندان توزیع می‌کنند که درمرحله نخست ۴۰۰ بسته توزیع و در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و عید سعید فطر مرحله‌های دوم و سوم اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ۳۱۸ مادر باردار و کودک زیرپنج سال نیازمند حمایت معیشتی و ۵۳نفر  نیازمند حمایت درمانی در این شهرستان شناسایی و برای حمایت ویژه در بحران کووید۱۹ و حل همیشگی مشکل مالی آنان به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

جاسم زارعی اعلام کرد: سوء تغذیه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و به تبع آن، بدن را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی از جمله کووید ۱۹ می‌کند.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد علوی بخشی از بسته‌های حمایتی معیشتی برای مادران باردار و کودکان زیر پنج سال که دچار سوء تغذیه و نیازمند تهیه شده است اما این کمک ها نیاز کامل این عزیزان را برطرف نمی‌کند برهمین اساس مشارکت بیشتر شرکت‌ها و خیران در حل اساسی مشکل فقر در پایتخت اقتصادی کشور ضروری است.

زارعی تاکید کرد: طرح کمک مومنانه که با فرمان رهبر معظم انقلاب در کشور به راه افتاده است، در این شرایط حساس کار بسیار نیک و حکیمانه ای بوده که باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نحوه بسته بندی و توزیع باید انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه افزود: با توجه به شرایط ناچار به ادامه زندگی با کرونا هستیم برهمین اساس جدی گرفتن این ویروس مرموز و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از سوی همگان ضروری است.

وی گفت: به نظر می‌رسد علاوه بر خط کشی و علامت‌گذاری، استقرار داوطلبان یا همیاران پلیس برای آموزش و یادآوری موضوع در اماکن پر ازدحام و دارای ریسک خطر بالا و محدود کردن ورود مشتریان به مغازه‌ها باید انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.