بهروز خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم حمایت از صیادان اظهار داشت: شغل و معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان جزیره از صیادی و دریا می‌گذرد و به بیان دیگر معیشت بسیاری از خانواده‌ها وابسته به دریای خارگ است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا رسیدگی به نیازها و مطالبات این قشر زحمتکش بسیار مهم و حیاتی است که متأسفانه بسیاری از آنها تاکنون مغفول مانده است.

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: از ابتدای شورای پنجم بنا به رویکرد و دغدغه‌ای که داشتیم با نشست‌ها و بررسی‌های متعدد، پیگیری مطالبات ایشان را در اولویت‌های خود قرار دادیم که خوشبختانه با رایزنی‌های فراوان، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه صنایع دریایی در قالب وام کم بهره با نرخ سود ۴ درصد برای رفع نیازهای صیادان و همچنین تعدادی از مشاغل کارآفرین جزیره تخصیص داده شد که می‌تواند بسیاری از مشکلات ایشان را مرتفع سازد.

وی ادامه داد: از جمله مسائل و مشکلاتی که سال‌ها گریبانگیر قشر زحمتکش صیادان بوده است، معضل عدم برخورداری از دستگاه یخساز است که هم اکنون نیز دشواری‌های بسیاری را متوجه صیادان کرده است و به امید خدا با خرید و نصب دستگاه یخساز شاهد برطرف شدن این مشکل خواهیم بود.

خواجه افزود: همچنین برای خرید ادوات و نوسازی موتور نیز مبالغ قابل توجهی درنظر گرفته شده است که در اختیار صیادان قرار می‌گیرد.

وی حمایت از کارآفرینان این حوزه را از برنامه‌های مهم شورای شهر قلمداد کرد و افزود: رویکرد شورای شهر همواره بر این بوده تا با بهره مندی از ظرفیت‌ها، حمایت از جامعه صیادان را در دستور کار خود قرار دهد که در این زمینه حمایت از کارآفرینان و مسئله مهم اشتغالزایی در این حوزه از اعم برنامه‌های این شورا بوده است.

رئیس شورای شهر خارگ گفت: شورای شهر خارگ با علم به مشکلات مهم این صنف رایزنی‌ها و جلسات متعددی را با صندوق کارآفرینی امید و دیگر نهادهای مرتبط انجام داد که نتیجه آن هم اکنون می‌تواند در عمل راهگشای بسیار از این معضلات باشد.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات مهمی که امید است به زودی برطرف شود، حمل سوخت به اسکله است که همواره با مشقت فراوانی همراه بوده و در شرایط ناایمنی نیز نگهداری می‌شود که با تخصیص ماشین حمل سوخت به اسکله صیادی می‌توانیم شاهد برطرف شدن این مشکل باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.