فرهاد قلی‌نژاد روز یکشنبه در حاشیه انعقاد  تفاهم‌نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در این طرح، دانش آموزان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و افراد فعال به عنوان محیط یار انتخاب و آموزش‌های تخصصی تری را یاد می‌گیرند. 

وی یادآورشد: معلمان در اجرای طرح محیط یار آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و همچنین کارشناسان محیط زیست با حضور در نشست انجمن اولیا و مربیان در مدارس سعی دارند خانواده‌ها را نسبت به محیط زیست حساس‌تر کنند.

قلی نژاد گفت: از دیگر طرح‌های آموزشی به طرح آموزشی ساعتی با محیط‌بان در مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده، حضور کارشناسان محیط زیست در کلاس درس انسان و محیط زیست، اجرای بسته‌های آموزشی پیش دبستانی و مدارس دوستدار محیط زیست اشاره کرد.

وی افزود:چنانچه فعالیت‌های آموزشی محیط زیست و آگاهی مردم نسبت به موضوع درنظرگرفته نشود محیط زیست با فعالیت‌های بازدارنده مانند پلیس و دادگاه نمی‌تواند طبیعت کشور را حفظ کند.

این مقام مسوول گفت: مهمترین بخش فعالیت محیط زیست باید آموزش باشد چراکه این موضوع اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

وی بیان کرد: در سالیان اخیر فعالیت‌های آموزشی خوبی در زمینه محیط زیست در کشور آغاز شده و با توجه به موضوع آموزش، اداره کلی با عنوان آموزش و پژوهش در سازمان محیط زیست تشکیل شده و در این راستا نگاه اصلی محیط زیست ابتدا آموزش و بعد حفاظت است.

قلی نژاد با بیان این که فعالیت‌های آموزشی محیط زیست برای گروه‌های مخاطب مختلف اجرا می‌شود، ادامه داد: طرح های آپارتمان سبز، شهروند آپارتمان نشین، محله سبز، یک ساعت با محیط‌بان،  محیط یار، آموزش مربیان پیش دبستانی و ارائه درس انسان و محیط زیست از طرح‌های قابل اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.