به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اقدامات انجام شده در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های سند تحول بنیادین، اظهار کرد: سند تحول به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان نظام از جمله مقام معظم رهبری است، به همین دلیل باید توجه ویژه ای به اجرای آن شود.

وی افزود: طی دو سال اخیر سرانه فضای آموزشی در استان البرز به ازای هر نفر از ۳.۲۸ مترمربع به ۳.۴۸ مترمربع رسیده است، هنوز هم از رقم میانگین سرانه کشوری که پنج مترمربع است فاصله داریم، تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر به این رقم نزدیک شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه تعدادی از معلمان شبکه آموزش از پرسنل البرز هستند، عنوان کرد: در حوزه تربیت بدنی و یا در زمینه آموزش خانواده نیز از ظرفیت نیروهای آموزش و پرورش استان البرز استفاده شده است.

قاسمی در خصوص اقداماتی که امسال برای بزرگداشت هفته معلم قراراست در استان انجام شود، گفت: امسال قرار بود مراسم روز معلم در مهرماه سال جاری صورت گیرد تا معلمان بتوانند حضور یابند اما آخرین تصمیم بر این شد که در همین ایام به صورت محدود و در قالب برنامه‌های ویدئو کنفرانسی مراسم گرامیداشت هفته معلم انجام شود.

وی با اشاره به ویدئو کنفرانسی که قرار است به مناسبت هفته معلم مدیران کل آموزش و پرورش با رئیس جمهور داشته باشند، افزود: نقطه نظرات معلمان در قالب این جلسه به رئیس جمهور منعکس خواهیم شد، در کنار این برنامه تقدیر از معلمان نمونه استان‌ها نیز قرار است در قالب ویدئو کنفرانس توسط وزیر آموزش و پرورش انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به ارائه ۷۰۰ کتاب تألیف شده توسط معلمان البرزی در قالب جشنواره کتاب معلم، توضیح داد: اطلاع رسانی اقداماتی که برای گرامیداشت هفته معلم پایه ریزی شده است از طریق فضای مجازی به معلمان عزیز اطلاع رسانی می‌شود.

قاسمی گفت: معلم و اندیشه‌های مطهر، معلم و مسئولیت حاکمیت نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب و یا معلم، مسئولیت پذیری و حراست از قداست معلمان از جمله نامگذاری های منظور شده برای روزشمار هفته معلم است، همچنین به مناسبت هفته معلم از ۲۵ معلم منتخب البرزی تقدیر خواهد شد.

وی در بخش دیگری در خصوص استفاده دانش آموزان و معلمان البرزی از شبکه شاد در این ایام گفت: با وجود تراکم بالای دانش آموزی در البرز و اینکه یک سوم مردم این استان حاشیه نشین هستند، البرز در میزان استفاده دانش آموزان و معلمان از شبکه شاد جزو چند استان برتر کشور بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه مالکیت شبکه شاد با آموزش و پرورش کشور است، گفت: نگرانی‌هایی وجود داشت که در قالب استفاده از فضای مجازی اطلاعات دانش آموزان و خانواده‌های آنها در شبکه‌های مجازی مورد سو استفاده قرار گیرد، به همین دلیل شبکه شاد به عنوان شبکه ای امن راه اندازی شد و اطلاعات معلمان و دانش اموزان در سرورهای این شبکه در سیستم آموزش و پرورش نگهداری می‌شود.

قاسمی بیان کرد: سامانه شاد فرصت بزرگی برای آموزش و پرورش کشور در طول سال تحصیلی است، به نظر می‌رسد که امروز طی یک سال تحصیلی باید آموزش تلفیقی را اجرایی کنیم، بدین معنا که در کنار آموزش پرورش حضوری، استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز ادامه یابد.

وی اشاره کرد: با استفاده از ظرفیت شبکه شاد، نیروهای کادر اداری مانند مدیران آموزش و پرورش نیز می‌توانند به نحوه ارائه آموزش‌ها در کلاس‌های درس نظارت کنند و یا با اولیای دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه آموزش و پرورش استان البرز از زمان اجرای فعالیت‌های آموزشی مجازی تاکنون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مورد محتوا و فعالیت‌های آموزشی ارائه کرده است، افزود: در استان چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز ابتدایی روستایی داریم که از امکان استفاده از آموزش‌های مجازی را نداشتند که در این خصوص بسته‌های آموزشی برای آنها تهیه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.