به گزارش خبرنگار مهر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ظهر جمعه در این مراسم معلمان را ذخایر ارزنده‌ای برای پرورش و تربیت فرزندان این مرز و بوم دانست و بیان کرد: در این روز دانش اموزان به پاس قدردانی از زحمات معلمان خود را مدیون این افراد زحمت کش جامعه می‌دانند.

حجت الاسلام عبدالکریم اعلمی‌نژاد با بیان اینکه آموزش و تربیت صحیح و سالم از زیر ساخت‌های مهم جهش تولید است گفت: از این رو معلمان ذخایر ارزنده‌ای برای پرورش و تربیت فرزندان این مرزوبوم می‌باشند

وی با اشاره به فعالیتهای سیاسی شهید مطهری خاطر نشان کرد: شهید مطهری در فعالیتهای سیاسی در کنار امام خمینی (ره) بود به طوری که می‌توان سازماندهی قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در تهران و هماهنگی آن با امام خمینی (ره) را مرهون تلاش‌های او و یارانش دانست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: روز ۱۲ اردیبهشت به یاد بود شهید محقق مرتضی مطهری روز معلم نامیده می‌شود از جمله آثار مهم این شهید، داستان راستان، خانواده و اخلاق جنسی، فطرت و تربیت و … دانست.

اعلمی‌نژاد با بیان اینکه ۹ تا ۱۳ اردیبهشت در تقویم ایران به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم مزین است، تصریح کرد: همزمان با برگزاری هفته عقیدتی سیاسی با توجه به جایگاه و شان مربیان عقیدتی، آنان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

جایگاه برجسته معلمان در رشد و توسعه جامعه

فرمانده تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز اظهار داشت: نقش معلمان از دیگر افراد جامعه بسیار برجسته‌تر و روشن‌تر است چرا که بیشتر اوقات را دانش آموزان زیر نظر آنها سپری می‌کنند از این رو بسیاری از دانش اموزان در شکل گیری شخصیت، خود را مرهون معلمان خود می‌دانند در واقع معلمان نیز معماران بی نظیری در شکل گیری اینده جامعه دارند.

سرهنگ یدالله کشاورز با اشاره به جایگاه معلمان در رشد و توسعه جامعه خاطر نشان کرد: روز معلم فرصتی مناسب برای تمامی دانش اموزان در سرتاسر جهان در قدردانی و تشکراز زحمات آنان است.

سرهنگ کشاورز با اشاره به معنویت و مقام بزرگ شهید مطهری بیان کرد: شهید مرتضی مطهری یک معلم روحانی، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و مفسر قرآن و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی بود که توانست ارزش یک معلم را به انتهای خود برساند و به مقام معلم ارزشی والا و الهی بدهد.

وی افزود: استاد مطهری طی دوران فعالیتهای سیاسی خود، توسط رژیم شاهنشاهی به زندان افتاد و بعد از آن هم در کنار امام خمینی (ره) همچنان به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.

فرمانده تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: از مهم‌ترین خدمات استاد مطهری در طول حیات این معلم برجسته ارایه یک ایدولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تالیف کتاب است.

سرهنگ کشاورز با تاکید بر تبیین سیره و آثار شهید مطهری برای نسل جوان افزود: دیدگاه‌های شهید مطهری می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل امروز جامعه به ویژه در حوزه جوانان باشد.

در این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی، از مربیان و استادان نمونه تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) بوشهر که در سال گذشته به عنوان مربی عقیدتی و تاکتیکی انتخاب شدند مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.