به گزارش خبرنگار مهر، احمد قاسمی پیش‌ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله اول این طرح ۹۹٫۸ درصد از جمعیت شهرستان توسط پرسنل بهداشت غربالگری شدند و شاهد کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان بودیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی بخشی برای مردم دارند افزود: در بحران اخیر کرونا در کشور رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع توانستند نقش و گام مؤثری در بالا بردن سطح سواد بهداشتی جامعه داشته باشند.

قاسمی از آغاز مرحله دوم طرح ملی غربالگری کرونا در کشور خبر داد و افزود: در این مرحله پرسنل بهداشتی با اولویت بیماران فشارخونی، دیابتی، مادران باردار و بیماران خاص، اقدام به غربالگری می‌کنند و پس‌ازآن سایر جمعیت شهرستان نیز غربالگری مجدد خواهد شد.

وی از تعطیلی ۱۲ صنف متخلف در زمان کرونا خبر داد و اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۰۰ بازدید از اماکن عمومی و صنوف مختلف توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام‌شده و آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا به متصدیان داده‌شده است.

قاسمی با تقدیر از زحمات کادر درمان بیمارستان توحید جم در ارتقای حوزه سلامت شهرستان جم خاطرنشان کرد: اعضای ستاد مبارزه با کرونا، نیروی‌های مسلح، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نیروهای مردمی و … در بحران اخیر کرونا اقدامات قابل قبولی جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح شهرستان انجام دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: از مردم درخواست دارم گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و هر زمان امکان بروز جدید پیک بیماری وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1421469
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.