فرا رسیدن ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس یادآور اقتدار، شوکت و امید ایران و ایرانی و میراثی گرانسنگ که ایرانیان آزاد اندیش  برای ما به یادگار گذاشته تا همواره مایه فخر و مباهات ما و نسل‌های آینده باشد آنانی که تاریخ  می‌دانند هیچگاه به یاد ندارند که غیر از "خلیج فارس" عنوان دیگری  برای این دریا وجود داشته باشد.

دهم اردیبهشت‌ در تقویم ملی ایران اسلامی یادآور روزی تاریخی و افتخارآمیز است،  روزی که با شجاعت و از خودگذشتگی مردم خطه جنوب و با همراهی سپاهیان ایران، به سلطه استعماری پرتغالی‌ها بر سواحل جنوبی ایران پایان داده شد.
نامگذاری یک روز به عنوان روز ملی خلیج فارس فراتر از یک مناسبت تاریخی و مبین چشم طمعی است که همواره بیگانگان بر مروارید جنوب ایران دوخته‌اند، تا جایی که با قصد هویت زدایی از این دریای همیشه ایرانی و فارسی بارها قصد تغییر نام آن را داشته‌اند که بتوانند اصالت تاریخی‌اش را مخدوش و اقتدار ایران را  بر این پهنه نیلگون و جغرافیای راهبردی تضعیف کنند اما به کوری چشم آنان، خلیج همیشه فارس از دیرباز با هویت و نام پارسی برای جهانیان نامی آشنا که تا ابد با همین نام زیبا پابرجا و ماندگار خواهد ماند.

خلیج فارس همیشه با نگاه‌های طمع آمیز و سلطه‌گرانه مواجه است، اما مردم غیور ایران با وجود همه توطئه‌ها، با اقتدار از آب‌های نیلگون حراست و آنان را ناکام گذاشته‌اند.
نام خلیج فارس در عین حال کلیدواژه‌ای از وفاق و همبستگی ایرانیان در سراسر جهان و نماد روحیه استقلال‌طلبی و آزادگی ملتی کهن و سرافراز است.
خلیج فارس، دری گرانبها از میراث فرهنگی و طبیعی ایرانیان  و پدید آورنده مصادیق متعددی از میراث ملموس و ناملموس ملی و جهانی به نام ایران است.

خلیج فارس برای ایرانیان تنها یک نام نیست بلکه حرمتی دارد برابر با ایثار و از جان گذشتگی همه شهیدانی که برای صیانت از این سرزمین مقدس بارها و بارها جواب یاوه گویی‌های دشمنان را با نثار جان خود دادند.

 نسل‌های آینده باید با استواری و تلاشی وافر نسبت به حفظ اصالت و پاسداری و هویت خلیج فارس به عنوان میراث  گرانبها  ایفای نقش کنند تا موجب سربلندی ایران و روسیاهی و پشیمانی دشمنان تاریخ و فرهنگ درخشان دینی و ملی  شوند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر یکی از مناطق مهم و راهبردی کشور واقع در  پسکرانه سواحل نیگلون خلیج فارس است که  مردم آن از گذشته تاکنون از این میراث گرانبها با جان و دل و بدون هیچگونه چشمداشتی حفاظت و پاسداری می‌کنند.

روز ملی خلیج فارس و تقارن مبارک آن با سالروز آغاز عملیات پرافتخار و ظفرمندانه بیت‌المقدس به فرد  فرد ایرانیان، به ویژه اهالی غیور خطه دلیران جنوب تبریک  و گرامی باد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.