زهرا نویدی فرد روز دوشنبه در این ارتباط افزود: از مهمترین اهداف این طرح می‌توان به پیشگیری از درگیر شدن و خطر آلودگی بیماران مزمن و سالمندان با ویروس کرونا، تسهیل دسترسی بیمه شدگان دارای بیماری مزمن، سالمند و بازنشستگان به خدمات درمانی مراکز ملکی، کاهش میزان مراجعه غیر ضرور به مراکز درمانی برای رعایت فاصله اجتماعی، کاهش هزینه‌های درمانی (پرداخت از جیب) بیمه شدگان و دیگر هزینه های جنبی ازجمله ایاب و ذهاب، وقت و فرصت‌های کاری و شغلی بیمه شدگان استان اشاره کرد.
وی بیان کرد: در استان بوشهر ۲۴ هزار بیمار دارای پرونده بیماری مزمن چون دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی و عروقی و اعصاب وجود دارد که پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آنها مربوط به شهرستان بوشهر و بقیه در دیگر شهرستان‌ها هستند
نویدی‌فرد ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی به منظور حفظ سلامت این بیماران، طرح نسیم ۱۹( نوروز سلامتی، یار مردم برابر کووید ۱۹) را فروردین ماه به صورت آزمایشی و با مشارکت ۱۲ نفر از کادر درمان خود در پلی کلینیک تخصصی مبعث اجرا کرده‌است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: آغاز این طرح با سه خانواده همسر شهید، مادر دو مددجوی تحت پوشش بهزیستی و یک بازنشسته آغاز شد. 
وی اضافه کرد: همچنین این طرح در اجرای سیاست‌های کلی سازمان مبنی بر افزایش سطح رضایتمندی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی و هماهنگی با برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به منظور کنترل و پیشگیری بیماری کرونا و پویش در خانه بمانیم اجرا شده‌است.
 نویدی‌فرد گفت: با اجرای این طرح دیگر نیازی نیست این بیماران برای تامین دارو مراجعه کنند بلکه کادر درمان خود به در منازل بیماران رفته و ضمن تب سنجی و اندازه‌گیری فشارخون، به طور رایگان دارو را تحویل می‌دهند.
 نویدی فرد ادامه داد : این طرح همزمان با شیوع ویروس کرونا اجرایی شده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن پس از رفع  کرونا هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.