به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: با برگزاری ۶۰ دوره آموزشی در زندان‌های استان ۸۶۰ نفر از مددجویان مهارت‌های فنی را فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم می‌کند.

وی به برگزاری ۱۱۲ دره آموزشی در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: ۱۷۱۵ نفر در این دو حوزه که در معرض خطر بیشتری بوده‌اند با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنا و با کارآفرینی در حوزه مشاغل خانگی به اشتغال رسیده‌اند.

دراهکی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر امسال طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ۳۳۱ نفر، در حوزه پناهندگان و اتباع خارجی ۱۰۴ نفر و در بخش ساکنین مناطق محروم و مرزی نیز ۵۴ نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توانمند سازی معتادین بهبود یافته کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر ۳۹۵ نفر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر مهارت‌آموزی را پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه دانست و تصریح کرد: مهارت‌آموزی پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه است.

وی افزود: بر همین اساس این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

دراهکی از توانمندسازی ۳۱۶ نفر از معلولین تحت حمایت بهزیستی در استان خبر داد و گفت: آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی افراد و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب ۱۶۰ حرفه مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها، سکونتگاه‌ها غیر رسمی، اردوگاه‌های کاردرمانی، اماکن زیر نظر بهزیستی، ساکنین مناطق محروم و مرزی، زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و بی سرپرست، آسیب دیدگان اجتماعی، پناهندگان و اتباع خارجی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1418904
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.