به گزارش خبرنگار مهر، سید نورالدین امیری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری بوشهر با انجام مطالعات شهری و استفاده از مشاوران خبره سعی داشته راهکارهای کارساز برای ساماندهی ترافیک شهری در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: از جمله این راهکارها ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح است و اجرای پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهید سردار سلیمانی نمونه‌ای از آن است و طراحی این تقاطع در محلی پر تردد و در نقاط متصل به ورودی و خروجی شهر حائز اهمیت است.

شهردار بندر بوشهر با اعلام اینکه تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی یکی از اولویت‌های پروژه‌های شهری امسال است افزود: سال گذشته سعی کردیم با تملک زمین‌های در گذر اقدام به بازگشایی گذرهای سینگر و یادگار امام کنیم و امسال نیز بازگشایی گذرها به منظور تسهیل در تردد خودروها و کاهش ترافیک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت ایجاد پارکینگ‌های منطقه‌ای نقش پر اهمیت در کاهش ترافیک خواهد داشت یکی از اولویت‌های مهم سال ۹۹ را تملک زمین‌هایی جهت احداث پارکینگ شهری دانست.

امیری ایجاد پارکینگ‌های شهری را یکی از مؤلفه‌های مهم در روان‌سازی ترافیک دانست و عنوان کرد: امیدواریم با مکان یابی مناسب و استفاده بهینه از فضاهای شهری سبب افزایش کارایی پارکینگ‌ها، کاهش پارک‌های حاشیه‌ای و در نتیجه کاهش حجم و بار ترافیک شهری و آماده سازی شهر بوشهر برای به وجود آوردن فضایی زیست‌محیطی و زیست نشین بوده و به دنبال آن منافع اقتصادی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.