سید پیروز موسوی روز چهارشنبه در نشست کمیته مدیریت ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود:  کنترل ویروس بیماری کرونا در پارس جنوبی همسو با کاهش تولید و صادرات از این منطقه بود.

وی گفت: وضعیت منطقه پارس جنوبی در زمینه شیوع بیماری کرونا در حالی سفید است که خللی در میزان تولید و صادرات از این منطقه رخ نداده‌است.

مدیر شرایط اضطرار پارس جنوبی افزود: با تاسی گرفتن از ابلاغیه‌های وزیر نفت و بهداشت و درمان کشور و صنعت نفت، از روزهای نخستین شیوع این بیماری در کشور اقدامات مقابله‌ای در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفت و در کنار اینها نگاه ویژه‌ای به حفظ سلامت کارکنان و مردم پیرامون سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفت.

موسوی ادامه داد: کاهش ۴۵ درصدی پروازهای فرودگاه خلیج فارس باعث کاهش ۷۰ درصدی مسافران در یک ماه گذشته برای مقابله با این ویروس درمنطقه شد و ۲۰ هزار نفر از حجم نیروهای فعال در منطقه کاهش یافت.

وی گفت: غربالگری نیروهای فعال در کنار ضد عفونی مستمر پالایشگاه‌ها و اماکن عمومی ۵۰ شهر و روستای پارس جنوبی در این ایام انجام شد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس بیان کرد:  ۲۰۰ هزار لباس محافظ ویژه مراکز بهداشتی و درمانی تولیدی منطقه به بهداشت و درمان استان بوشهر تحویل و با تصویب چهار میلیارد تومان بزودی آزمایشگاه ویروس شناسی توسط بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه دایر شود.

وی همچنین  از تلاش‌های استاندار بوشهر برای کنترل بیماری کرونا در استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: وضعیت سفید این استان در میزان شیوع که تحسین رئیس جمهوری را هم در بر داشته نمایانگر تلاش‌های جهادگونه استاندار و کادر درمانی این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.