حمید علی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی ملوانان و ناخدایان این شهرستان نامه  سرگشاده‌ای توسط این قشر به استاندار بوشهر تهیه و ارسال شده‌است.

وی با بیان اینکه با  شروع همه‌گیری ویروس کرونا، تبعاتی برای اقشار مختلف جامعه بوجود آمد که ملوانان نیز از آن مستثنی نیستند،  گفت: ممانعت از خروج موتور لنج‌ها از کشور و  به موازات آن اجازه ندادن  کشورهای حاشیه خلیج فارس به سفرهای تجاری  که منبع اصلی درآمد این قشر آسیب پذیر است، انجامید و پیامد آن  بیکاری و سختی معیشت زندگی آنان است.

وی بیان کرد: قشر ملوان که در طول سال‌های متمادی هیچ گونه حمایتی از هیچ ارگان دولتی نشده‌اند به تبعات رخداد نامیمون بیماری کرونا هیچگونه منبع درآمد غیری  نداشته و دست به عصا زندگی خود را می‌چرخانند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم گفت: از استاندار بوشهر انتظار داریم نسبت به چگونگی تامین معاش این قشر زحمت کش که در انزوا و بیکار شدند چاره‌ای اندیشیده تا بتوانیم با در خانه ماندن که از لحاظ اقتصادی  سخت و دشوار شده نجات یابیم.

شهرستان ساحلی دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم آن به دریا و از طریق مراودات تجاری و کالای همراه ملوان ازطریق تردد دریایی به کشورهای همسایه خلیج فارس تامین می‌شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.