به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی ظهر شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: تمرکز زدایی، واگذاری و منطقه گرایی از مهمترین برنامه‌های امسال سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی اضافه کرد: توزیع اختیارات، تفویض اختیارات و واگذاری آموزش‌ها به بخش خصوصی در اولویت کاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جهش تولید است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه شعبه یک مرکز تربیت مربی در بوشهر مستقر است، گفت: با راه اندازی این مرکز نقش مهارت در کنار صنعت به وضوح خود را نشان خواهد داد.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت صنایع در حوزه سخت افزاری در جهت توسعه آموزش‌ها مهارتی استفاده کرد، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید با ظرفیت نرم افزاری در کنار صنایع فعالیت کند.

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید سازمانی پروژه محور شود، ادامه داد: استان‌ها باید به عنوان پایلوت اجرای پروژه‌های فنی با توجه به ظرفیت‌های خود پروژه محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استان بوشهر استانی است با پتانسیل و ظرفیت ملی و وقتی ۷۳ درصد گاز و درآمد ارزی کشور در بوشهر است باید مورد توجه ویژه سازمان آموزش فنی فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای در بوشهر باید جای پای ملی داشته باشد نه استانی، اظهار کرد: در استان‌های مثل بوشهر اهداف مهارتی با رویکرد ملی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گازی پارس جنوبی قطب انرژی است و باید مهارت‌ها به صورت ویژه دنبال شود، افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مرکز تخصصی مهارت آموزی گاز را در شهرستان عسلویه در جوار صنعت نفت و گاز راه اندازی کند.

هاشمی با اشاره به اینکه دولت به دنبال توسعه ساختار تشکیلاتی نیست و به اجرای با کیفیت مهارت‌ها در سال جدید نگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جهش تولید نگاه ویژه به مهارت‌ها در حوزه گاز دارد و تمام استانداردها با توجه به نیاز صنایع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تهیه و تدوین شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مرکز تخصصی تربیت مربی کنگان با نگاه ویژه به حوزه نفت و گاز و زیر نظر مرکز تربیت مربی کرج کانون تربیت نیروی متخصص و مهار در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی باید شود.

وی با بیان اینکه مرکز تربیت مربی کنگان باید کار تربیت مربی و استاد کار ماهر برای تمام پتروشیمی‌های کشور را بر عهده بگیرد، اضافه کرد: با وجود صنایع مهم و ارزشمند در بوشهر باید تربیت نیروهای ماهر نیز در این استان صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.