محمد طاهری روز پنجشنبه در  نشست کارگروه آرد و نان این شهرستان افزود: با همکاری ادارات جهادکشاورزی، تعاون روستایی و غله استان بوشهر، مرکز خرید گندم در عامری با ظرفیت یک هزار تن از هفته آینده بهره‌برداری و فعال خواهد شد. 

وی اظهارداشت: این مرکز که در سامانه ثبت و کد عاملیت برای آن صادر خواهد شد جهت رفاه حال و خدمات دهی مناسب به کشاورزان راه اندازی شده و دیگر  نیاز نیست کشلورزان  محصولات خود را  به استان یا شهرستان‌های همجوار تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دیلم  در سال گذشته رتبه سوم برداشت گندم را در استان به خود اختصاص داد، گفت: در سال زراعی گذشته ۲۲هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد.

معاون امور برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری دیلم افزود: با توجه به کاهش بارندگی امسال ، پیش‌بینی می‌شود بین ۶ تا ۷ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود. 

وی گفت: دستگاه‌های کمباین باتوجه به شیوع ویروس کرونا باید قبل از  ورود به شهرستان کارت سلامت اخذ کنند و  به صورت مستمر پایش سلامت و تب سنجی از رانندگان و همراهان آن انجام شود.

طاهری با بیان اینکه تدابیر  ویژه‌ای برای تامین مایحتاج ضروری ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده ، افزود:  از بین ۲۱ خبازی شهرستان ۸  نانوایی در ۸ منطقه شهر برای پخت صبح و دیگر نانوایان ظهر و عصر پخت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: گشت‌های مشترک با محوریت پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از تخلفات صنفی با هدف نظارت بر رعایت موارد بهداشتی نانوایی‌ها و دیگر اصناف با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی  بصورت مستمر انجام گیرد.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت دیلم گفت: تعداد ۳۱ نانوایی در کل شهرستان فعال هستند که  از این مجموع  ۱۰  نانوایی آزاد پز و به ۲۱ نانوایی سهمیه یارانه‌ای تعلق می‌گیرد.

اصغر افتخاری اظهارداشت:درسال ۹۸ تعداد ۴۲ پرونده تخلف برای صنوف  نانوایی در شهرستان دیلم تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر  واقع و از نقاط گرمسیری کشور است که  کشت گندم در این منطقه بدلیل کمبود منابع آب بصورت دیم و درفصل پاییز قبل از شروع بارندگی انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.