حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در جلسه کارگروه رزمایش مواسات این شهرستان افزود:  برای تحقق  فرامین رهبری در رزمایش مواسات با رمز مبارک لبیک یا امام، اعضای ستاد، خیران و هیات‌های مذهبی راهکارهای عملی را آنگونه که مدنظر مقام معظم رهبری باشد ارایه دهند تا در ماه مبارک رمضان و طول سال اجرایی شود.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا در  کشور و جهان تهدید و موجب آلام بشریت شد اما مردم ایران اسلامی با تاسی از فرهنگ دینی و اهل بیت (ع) در برابر این بیماری خوب درخشیدند و در این ارتباط در شهرستان گناوه نیز گام‌های موثری  با تلاش و همکاری مسئولان، خیران، گروه‌های جهادی و مردمی، نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج برداشته شد.

رکنی حسینی بیان کرد: در اجرای هر چه بهتر این رزمایش دو هدف کوتاه و بلندمدت پیش بینی خواهد شد که با هماهنگی اعضا، ائمه جماعات و مساجد، گروه‌های بسیج و مردمی و خیران با تشکیل قرارگاه در دستور کار قرار دارد.

امام جمعه گناوه  اظهارداشت: در اهداف کوتاه مدت،  شناسایی گروه‌ها و افراد نیازمند آسیب دیده نظیر دستفروشان، گاری‌های باربر  و رانندگان درون شهری  که قبل از ویروس کرونا بحران و مشکل مالی نداشتند در برنامه اولویت دار قرار گرفته و به آنان امداد رسانی و مساعدت تا ماه مبارک رمضان خواهد شد.

وی گفت: در زمینه اهداف بلند مدت باتوجه به اینکه موسسه‌های خیریه فراوانی در شهرستان وجود دارد و نیازمندانی را تحت پوشش قرار دارند، باید  برای کمک به آنان ارتباط برقرار و  یک بانک اطلاعاتی و سامانه جامع افراد نیازمند ایجاد شود.

رکنی حسینی افزود: در اجرای این مهم نیازمندانی که تحت پوشش موسسه های خیریه هستند مشخص تا کمک به آنان بصورت مدون و بدون تکرار توزیع شود.

وی بیان کرد: همانگونه که در استان بوشهر قرارگاه رزمایش مواسات با رمز لبیک یا امام تشکیل شده در این شهرستان نیز با محوریت ائمه جمعه و حضور و مشارکت فعال ائمه جماعات مساجد و سایر گروههای فعال مردمی منطقه دایر خواهد شد.

امام جمعه گناوه افزود: مساجد و پایگاه‌های بسیج در هر محله افراد آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا را شناسایی و کمک های جمع‌آوری شده بین آنان عادلانه توزیع شود.

وی بیان کرد: در کنار مساعدت به شهروندان آسیب دیده در سطح شهر، ساکنان در  روستاها نیز که دچار چنین مشکلی شدند باید حمایت شوند.

وی گفت: رزمایش مواسات بعد از ماه مبارک رمضان تداوم و با تشکیل کارگروه ارتباطات بیشتری با اعضا و نیازمندان برقرار خواهیم کرد.

مسئول ستادنمازجمعه گناوه گفت: باتوجه به فرامین مثام معظم رهبری در باره  رزمایش مواسات، جلسه کارگروه با دستور کار تامین مایحتاج نیازمندان واقعی جامعه، انسجام بخشی در توزیع عادلانه کمک‌های خیران، تشکیل شبکه واحد توزیع مایحتاج مردمی در ماه مبارک رمضان و طول سال برگزار شده‌است.

حسین بستانی افزود: رزمایش مواسات در ماه مبارک رمضان و در طول سال با محوریت تحقق منویات مقام معظم رهبری به نحو شایسته با ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد، اجرایی و تداوم خواهد یافت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.