مجید خورشیدی شامگاه جمعه در خصوص نحوه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از فردا ۲۳ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از فردا هیچ عادی سازی رخ نمی‌دهد و محدودیت‌های تردد و کنترل‌های گذشته مرحله نخست طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تنها مساله در طرح فاصله گذاری هوشمند کمک به معیشت صاحبان کسب و کارهاست.

خورشیدی ادامه داد: اگر خدی ناکرده بازگشایی کسب و کارها منجر با افزایش پیک بیماری شود کسب و کارها آسیب می‌بینند و تمام زحمت ۲ ماه گذشته کادر بهداشت و درمان در خصوص کنترل بیماری بر باد می‌رود پس انتظار می‌رود شهروندان جز برای انجام خرید ضروری از منزل خارج نشوند و ماندن در خانه را فراموش نکنند. 

وی تاکید کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند با فاصله گذاری اجتماعی تفاوتی ندارد و تنها استثنای این دو مرحله در آغاز به کار برخی مشاغل و کسب و کارهای کم خطر و بازگشت دو سوم کارکنان به اداره‌هاست و مابقی محدودیت‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از مردم انتظار می‌رود همکاری بیشتری با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند داشته باشند تا به سلامت جامعه کمک بیشتری شود.

خورشیدی اضافه کرد: در مرحله نخست طرح فاصله گذاری اجتماعی تنها یک سوم کارکنان در محل کار خود حاضر و دو سوم به دورکاری و یا در مرخصی که جزو مرخصی استحقاقی آنها به حساب نمی‌آمد اعمال شد اما در طرح فاصله گذاری هوشمند دو سوم کارکنان در محل کار خود حاضر می‌شوند و یک سوم که شامل زنان باردار و مادران شیرده، جانبازان و افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه ای دارند می توانند با دورکاری به کار خود بپردازند البته محدودیتی وجود ندارد و مدیر می‌تواند به کارمندی که برای سلامت خود و خانواده اش مرخصی بخواهد با مرخصی وی موافقت کند.

وی تاکید کرد: مدیر دستگاه اجرایی می‌تواند علاوه بر این یک سوم از افرادی که می‌توانند دور کاری کنند تا جائیکه سرویس اداری از رسمیت نیفتد مرخصی دهد و شرایطی فراهم کند که سلامت کارکنان و جامعه بیش از پیش تامین شود.

خورشیدی یادآورشد: ساعت کاری دستگاه‌های  اجرایی از فردا ۲۳ فروردین ماه از ساعت ۷ تا ۱۴ تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.