محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برداشت گندم از سطح ۱۰۰ هزار هکتار مزارع آبی و دیم در استان بوشهر آغازشده است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری از هرگونه ایجاد زمینه ابتلاء به بیماری کرونا و برای ارتقای سلامت عمومی هم استانی‌ها همه کمباین دارانی که برای فعالیت در فصل برداشت گندم وارد این استان می‌شوند، به‌صورت اصولی ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای پایش سلامت کمباین داران در استان بوشهر به نحوی اقدام می‌شود که قبل از صدور مجوز ورود و فعالیت در حوزه کشاورزی استان، مکلف به همراه داشتن گواهی سلامت و کارت تردد باشند و در مبدأ نیز کمباین و سایر ادوات خود را ضدعفونی کنند.

منوچهری افزود: کمباین داران در مبادی ورودی نیز توسط اکیپ‌های مستقر تب سنجی می‌شوند و برای کنترل و پایش آنان در مدت حضور در استان، لیست مشخصات کمباین داران و گروه همراه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: سلامت کمباین داران در طول زمان حضور در محدوده شهرستان‌های استان به‌صورت مستمر از سوی تیم تلفیقی از دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی نظارت می‌شود تا ضمن انجام اقدام‌های مرتبط با فصل برداشت محصولاتی نظیر گندم و ارائه خدمات به کشاورزان استان، دغدغه‌ای برای سلامت استان به وجود نیاید.

منوچهری گفت: ستاد برداشت در شهرستان‌ها نیز با حضور دستگاه‌های متولی از جمله شبکه بهداشت و درمان تشکیل‌شده و تمهیدات و توصیه‌های لازم نیز مورد تأکید قرارگرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: برای برداشت گندم در این استان ۶۰۸ دستگاه کمباین پیش‌بینی‌شده که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین مهاجر از استان‌های هم‌جوار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.