کمال دهقان منشادی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این مدت تنها پنج هزار و ۷۱۵ مسافر در قالب ۹۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بوشهر جابه جا شدند که شمار پروازها ۵۰ درصد و میزان بار نیز ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا پرواز بوشهر - مشهد از ۸ تا ۱۸ فروردین ماه جاری لغو شد و در زمان حاضر پروازها به صورت محدود در مسیر تهران، اصفهان و خارگ انجام می‌شود.

دهقان منشادی اضافه کرد: همچنین از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه ۹۸، سه هزار و ۹۷۸ پرواز انجام شد که این میزان نسبت به سال ۹۷،  ۲۱  درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی تعداد مسافر جابه جا شده در فرودگاه از ۴۰۳ هزار و ۲۴۶ نفر با رشد ۱۳ درصدی به ۴۵۶ هزار و ۶۲۶ نفر رسید.

دهقان منشادی، بهسازی ایرساید شامل تکمیل سرویس رود اپرون، احداث کانال انرژی به طول حدود ۴۰۰ متر، بازسازی ترمینال داخلی شامل تعویض و نوسازی کامل پارتیشن بندی دفاتر، اتاقها، دریافت ۷۴ برگ سند تک برگ برای مستند سازی اراضی فرودگاه، ساخت آشیانه پرواز فوق سبک، افزایش مسیر هوایی به مقصد کیش و ۲۱ درصدی تعداد پروازها و برگزاری دهمین دوره مسابقات ایمنی و آتش نشانی و نخستین دوره مسابقات والیبال ساحلی برای ۶۰ نفر از کارکنان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه‌های کشور را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی نوسازی ۶ نمازخانه ترمینال‌های داخلی و خارجی با طرح سنتی – مذهبی،  افتتاح هشت مامورسرا و ۴۰۰ متر مربع فضای اداری در ترمینال داخلی و اتاق مانیتورینگ  cctv، تهیه و نصب چهار دستگاه gateway   و یک دستگاه XRAY  جدید و تهیه یک دستگاه خودرو پیش رو برای ایستگاه ایمنی و آتش نشانی را از دیگر پروژه های اجرا شده در استان بوشهر یاد کرد.

دهقان منشادی گفت: آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فرودگاهی به ارزش بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال را از برنامه‌های امسال فرودگاه بوشهر است.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها شامل توسعه ترمینال داخلی به متراژ ۴۵۰ مترمربع در ۲ بخش تکمیل سالن اجتماعات کوثر و بارانداز، پروژه زهکشی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب به متراژ ۳۰۰ هکتار، شروع اجرای پروژه توسعه ساختمان سپاه حفاظت و اداری به متراژ هزار و ۴۰۰ مترمربع، سالن چند منظوره به مساحت یکهزار و ۱۰۰ مترمربع است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: همچنین برنامه ریزی برای مراسم ۱۰۰ سالگی فرودگاه بوشهر، تکمیل پروژه هشت کیلومتر دیوارکشی فرودگاه گناوه و فعال کردن فرودگاه با کمک بخش خصوصی برای هوانوردی عمومی از دیگر برنامه‌های این فرودگاه ست.

وی با برشمردن اقدامات حفاظتی و بهداشتی انجام شده در فرودگاه بوشهر گفت: ضدعفونی و گندزداییهمه سطوح و بار مسافران و همچنین تجهیزات شرکت‌های هواپیمایی به طور مکرر و روزانه عملیات تب سنجی مسافران ورودی و خروجی نیز از جمله اقداماتی است که برای غربالگری و بررسی وضعیت سلامت مسافران انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در ورودی ساختمان اداری فرودگاه بوشهر نیز تب سنجی از پرسنل در زمان ورود انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.