به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی شنبه‌شب در جمع جوانان با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان اظهار داشت: جوانان با تأسی از سیره حضرت علی اکبر در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در اوصاف حضرت علی اکبر (ع) همین بس که آن حضرت شبیه‌ترین فرد خَلقاً و خُلقاً یعنی از نظرجمال و صورت شبیه وهم ازنظر رفتار و سیرت شبیه به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بود.

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) به عنوان یکی از جوانان ارزشمندی که در واقعه عاشورا حضور داشتند نقش بسیار مهمی در این واقعه ایفا نمودند و از اولین افرادی به شمار می‌روند که از خاندان بنی هاشم در واقعه کربلا به میدان رفته و شجاعانه با دشمنان جنگیدند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام سروستانی با بیان اینکه روز میلاد حضرت علی اکبر را روز جوان نامگذاری کرده‌اند، ادامه داد: جوانان این مرز و بوم آشنایی با سیره حضرت علی اکبر (ع) یعنی آنچه ملاک عمل ایشان بود و موجب شد جایگاه ارزشمندی برای ایشان رقم بخورد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: جوانان در نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تقوامحوری و سایر عرصه‌ها نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و امروزه که در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مخاطب اصلی را جوانان قرار داده‌اند و جوانان با مطالعه خوب بیانیه گام دوم آنچه را که مقام معظم رهبری به عنوان امام زمان و رهبر آنها از آنها انتظار دارد عمل کنند.

وی با بیان اینکه بهترین دوران عمر انسان دوران جوانی است و چه زیباست که این دوران در مسیر الهی قرار بگیرد، اضافه کرد: انسان باید بتواند از فضای جوانی در جهت رضای خداوند استفاده کند نه اینکه غرور در وی ایجاد شود و انسان را از مسیر الهی منحرف کند.

حجت الاسلام سروستانی ابراز داشت: جوانان امروز با تأسی از جوانان دوران دفاع مقدس و همان طور که حضرت علی اکبر جان خود را در راه دفاع از حریم ولایت تقدیم حضرت دوست کرد، جوانان هم مسیر انقلاب را با قوت ادامه بدهند و تقوای الهی و دوری از محرمات را در دستور کار خود قرار بدهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.