دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: این چهار نفری که آزمایش کرونا آنها مثبت شده اعضای یک خانواده هستند که ۲ بیمار فوت شده داشتند  و ممکن است در اثر برگزاری مراسم ختم و یا رعایت نکردن فاصله دچار این بیماری شدند.

وی ادامه داد: این اتفاق منجر به ایجاد زنجیره محلی بیماری می‌شود و اگر توجه لازم صورت نگیرد امکان گسترش وجود دارد.

کشمیری تاکید کرد: ابتلای این افراد به ویروس کرونا نشان می‌دهد یا ما خوب آموزش نداده‌ایم و یا کسانی که آموزش‌ها را فرا گرفتند به اندازه کافی جدی نگرفتند این نقش و اهمیت آموزش را چند برابر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیوع ویروس کرونا ما را متوجه قدرت و انرژی سرمایه‌های اجتماعی کرد در این ارتباط شورای اطلاع رسانی نقش این ظرفیت مهم در کنترل اپیدمی و بحران‌ها را باید برجسته کند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با برجسته سازی نقش سرمایه‌های اجتماعی تلاش ما براین باشد تا این ظرفیت مهم را که میلیاردها تومان ارزش دارد، حفظ و توسعه دهیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: هرچند در خانه ماندن سبب جلوگیری از انتقال و شکستن زنجیره ویروس کرونا می شود ولی عوارض اجتماعی گوناگونی از جمله تنهایی های اجتماعی را به دنبال دارد که سبب تلخ کامی‌های اجتماعی شده و باید راهکارهایی برای تقویت تاب‌آوری مردم ارائه شود.

کشمیری بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط‌های مختلف از جمله نانوایی‌ها، بانک‌ها و ادارات تاکید کرد.

وی برجسته سازی خدمات افرادی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شبانه اقدام به گندزدایی معابر شهری می‌کنند و یا با چرخ خیاطی و دوختن گان، ماسک و دستکش در تلاش برای خدمت رسانی به کادر بهداشت و درمان هستند را مورد تاکید قرار داد.

کشمیری اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با همان شدت و حرارت روز اول مثبت شدن آزمایش بیماری کرونا در این استان در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

وی از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای استان که با همه توان در صحنه حضور دارند و اظهار نظرهای دلسوزانه و نقدهای موثر مردم در فضای مجازی تقدیر کرد و گفت: این اظهارنظرها و نقدهای دلسوزانه و هوشیاری و مسئولیت پذیری مردم نسبت به سلامت خود و جامعه کمک بزرگی به بخش بهداشت و درمان استان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.