محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: محصولات، اراضی و دام‌های که در اثر سیل و تگرگ خسارت به آن‌ها واردشده تحت پوشش بیمه نبودند.

وی از وارد شدن خسارت به ۳۰۰ هکتار نخیلات شهرستان جم خبر داد و تصریح کرد: در جریان وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی به گرده‌افشانی نخیلات جم به حجم ۳۰۰ هکتار خسارت وارد شد که تولید محصول نخیلات را مختل کرد.

منوچهری بابیان اینکه به ۸۱۰ هکتار اراضی کشاورزی، باغات مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت وارد شد خاطرنشان کرد: بارش تگرگ به باغات مرکبات و زیتون جم به میزان ۳۵ درصد خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان خسارت واردشده به باغات مرکبات و زیتون جم را ۳۵۱ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در بارش ۲ روز گذشته به ۸۱۳ هکتار اراضی گندم، جم دیم و محصولات گوجه‌فرنگی خسارت وارد شد.

منوچهری با اشاره به خسارت به ۸۰۰ هکتار اراضی جو و گندم دیم و ۱۳ هکتار اراضی گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: میزان خسارت واردشده به اراضی گندم، جو دیم و گوجه‌فرنگی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی، از تلف شدن ۱۶۰ دام کوچک خبر داد و افزود: در سیل ۲ روز گذشته در جنوب استان بوشهر به ۱۶۰ رأس دام کوچک، ۲۵۰ قطعه مرغ بومی و ۱۰ تن علوفه دامی خسارت وارد شد که میزان خسارت ۳.۵ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برآورد اولیه خسارت سیل و تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر افزون بر ۳۶۳ میلیارد ریال به کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.