فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، شاهد ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز جمعه و تداوم فعالیت آن تا اواسط روز دوشنبه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بر اثر فعالیت این سامانه به تناوب آسمان استان ابری همراه با رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی از عصر شنبه و طی روز یکشنبه تقویت شده و بارش‌ها طی این مقدار و شدت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: با فعالیت این سامانه شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) و بارش تگرگ در مناطق مستعد، وقوع صاعقه خواهیم بود.

شکوهی‌پور افزود: روز جمعه بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید روی دریا و برخی سواحل استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روز شنبه رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ در برخی نقاط و وزش باد شدید روی خلیج فارس و سواحل و غالب نقاط استان را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روز یکشنبه نیز شاهد تقویت و تشدید بارندگی، رگبار و رعد و برق (گاهی شدید)، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه‌ای روی خلیج فارس، سواحل و غالب نقاط استان هستیم.

شکوهی‌پور تصریح کرد: در روز دوشنبه با کاهش بارندگی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق در مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی استان روبرو می‌شویم.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها و بارش تگرگ طی فعالیت این سامانه، آب‌گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بویژه طی روزهای شنبه و یکشنبه و ایجاد خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به سبب وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج دریا تا بیش از ۲.۵ متر بویژه در روزهای شنبه و یکشنبه را شاهد خواهیم بود.

وی خواستار فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی طی روزهای یادشده شد.

شکوهی‌پور افزود: همچنین باید از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری طی روزهای جمعه تا اوایل روز دوشنبه اجتناب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.