پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز سه شنبه و تداوم فعالیت آن تا اواسط روز دوشنبه هفته آینده به تناوب آسمان استان ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: تشدید فعالیت سامانه بارشی محدود به ۲ بازه زمانی است و بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و شنبه مقدار و شدت بیشتری دارد.

مساعدی افزود: همراه با وزش باد، افزایش تلاطم دریا بویژه در روزهای چهارشنبه و شنبه مورد انتظار است.  

وی یادآور شد: نوع مخاطره در جریان فعالیت سامانه نخست بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای همراه با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مساعدی اظهارکرد: زمان موج بارشی نخست اواخر روز سه‌شنبه تا پایان ظهر روز پنج شنبه و زمان  موج بارشی دوم بعد از ظهر روز جمعه تا پایان ظهر روز دوشنبه است.

وی گفت: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها طی فعالیت سامانه دوم، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بویژه طی روزهای چهارشنبه و شنبه دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲ متر بویژه در روزهای چهارشنبه و شنبه دور از انتظا نخواهد بود.

وی گفت: در این مدت نسبت به فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری در روزهای چهارشنبه جاری و شنبه هفته آینده هشدار داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.