دکتر سعید کشمیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این هفت نفر سه نفر از استان بوشهر و چهار نفر از استان‌های قم، گیلان و خرم‌آباد بودند که برای سرکشی به اقوام به استان بوشهر آمده بودند و سه نفر دیگر نیز ۲ نفر اهل گناوه و یک نفر اهل بوشهر است که برای انجام کار به استان‌های آلوده سفر کرده بودند.

وی اضافه کرد: براین اساس تا امروز کل مراجعان به بیمارستان‌های استان بوشهر  هزار و ۱۶۷ نفر بودند که از این تعداد ۷۵۳ نفر بررسی و از این جمعیت در زمان حاضر ۶۱ نفر بستری و مابقی مرخص شدند.

کشمیری بیان کرد: تاکنون تنها ۲ نفر از افراد دارای ویروس کرونا در استان بوشهر فوت شدند.

دبیرستاد استانی مبارزه با کرونا در بوشهر افزود: مفهوم آمار امروز افراد دارای ویروس کرونا در استان این است که در واقع هم از کانون‌های عفونت از سایر استانها وارد استان می‌شود و هم خود هموطنان ما در استان نیز به مناطق آلوده مسافرت و آلودگی را وارد استان می‌کنند.

وی یادآورشد: البته کادر درمان استان خانواده‌های این افراد آلوده را پیدا، بررسی، پرونده تشکیل و  عفونت زدایی می‌کنند و هر روز تب سنجی و در صورت بروز علائم به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

کشمیری تاکید کرد: در صورتی که اصول بهداشتی رعایت نشود، دور همی‌ها ادامه پیدا کند  این مشکل حاد تر خواهد شد چرا که جمعیت‌های بالای ۱۰ نفر نباید دور هم باشند.

وی خطاب به مردم استان بوشهر اضافه کرد: مراقب سالمندان باشید و دور آنها را شلوغ نکنید چرا که در معرض خطر هستند چون همه افراد امروز به نوعی می توانند ناقل باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم همچنان تردد نکنند، در خانه بمانیم، دور همی نرویم، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت دار شدن به مراکز بهداشتی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.