حجت الاسلام سید علی حسینی روز پنجشنبه به مناسبت 22 اسفند روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: وظیفه قدردانی ازایثارگران بویژه شهیدان،فریضه ای عینی و تعیینی و همیشگی ماست.

وی گفت: تجلیل و تکریم از شهیدان از یکسو تجلیل از ارزشهایی چون جهاد ،دفاع ، ایثار و شهادت است و از دیگر سو تخلق به اخلاق الهی و تاسی به سیره پیامبر اعظم (ص)  و ائمه معصومین (ع)است.

امام جمعه دیر بیان داشت: باتوجه به فداکاری و از جان گذشتگی شهیدان، تجلیل ازآنان درحقیقت قدردانی از شرافت مندانی است که خودشان را فدای آسایش و آرامش ما کرده و می کنند و عزت ،عظمت ،استقلال وحیثیت ما ازخون پاک شهدای عزیزمان است و پیشرفتهای افتخارآمیز علمی کشور نیز از برکات جهاد وشهادت در راه خداست.

وی اضافه کرد: تجلیل وتکریم ازخانواده معظم شهدا ، برگزاری یادواره و کنگره شهدا، نوشتن کتاب و مقاله درباره جایگاه و نقش شهیدان و بیان ویژگی ها و صفات پسندیده آنان، بازگو نمودن خصوصیات و ایثارگری شهیدان و قرائت وصیتنامه اشان در محافل و مجالس، نامگذاری کوچه ها؛ خیابانهاو میادین و اماکن دینی فرهنگی و نظامی به نام شهیدان، نصب تصاویر و تندیس شهدا دربلوار و میدان ها  از راه های مختلفی برای تجلیل و زنده نگه داشتن یاد شهداست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.