علی سملیان روز دوشنبه در این رابطه افزود: زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات از الزام‌های فرآیند هوشمندسازی مدرسه‌های روستایی است که در این زمینه زیرساخت‌ها باید به نحوی توسعه یابد که نیازمندی‌های استفاده از محتوای الکترونیکی در فرآیند یاددهی و یادگیری را پوشش دهد. 

وی بیان کرد: مهم ترین مزایای هوشمند سازی مدرسه‌ها رشد همه جانبه دانش‌آموزان و تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن‌آوری  است.

سملیان ادامه داد: در طرح مدرسه‌های هوشمند از یادگیری الکترونیک استفاده می‌شود و این مهم نشان دهنده یادگیری نوین است و هدف این مدارس نیز ایجاد یک ساختار منطقی و مناسب برای تلفیق فناوری اطلاعات و محتوای دروس به صورت هوشمند است.

وی اضافه کرد: در مدرسه‌های هوشمند، تاکید نظام آموزشی بیشتر بر روی دانش‌ آموز محور بودن است، این بدان معناست که دانش‌آموزان می‌توانند در هر مبحثی از درس‌ها وارد شده و نقش یک پژوهش گر را ایفا و معلمان نیز می‌توانند با استفاده از منابع نرم افزاری و اینترنت به تدریس درس‌های جدید مرتبط با علایق دانش آموزان بپردازند.

سملیان ادامه داد: در این زمینه باید زیر ساخت مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدرسه‌های شهری و روستایی استان بوشهر فراهم شود.

وی تاکید کرد: به کارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و پرورش، زمینه شکل گیری مدرسه‌های هوشمند را در استان بوشهر فراهم می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: مدرسه‌های روستایی هوشمند در این استان از جمله نیازمندی‌های کلیدی برای سیستم آموزشی دانش بنیان استان است.

سملیان ادامه داد: رویکرد مدرسه‌های هوشمند توسعه مهارت‌های دانشی و کارآفرینی دانش آموزان است در همین راستا طرح هوشمندسازی مدرسه‌های روستایی در استان با جدیت از سوی

این اداره کل اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.