مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جایگاه این استان در این عرصه بسیار ارزشمند و روز جهانی حیات وحش تاکید کننده و یادآور اهمیت حفاظت از گونه‌های حیات وحش به عنوان یکی از مهمترین منابع تنوع زیستی است.

 فرهاد قلی‌نژاد دوشنبه در نشست به مناسبت سوم مارس روز جهانی حیات وحش افزود: حیات وحش اثرات و کارکردهای مثبت فراوانی در اکوسیستم‌ها و حتی در بسیاری از موارد، فواید و سودمندی‌های متعددی برای زندگی انسان‌ها دارد که حفاظت از آنها امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد : امروزه بهره‌برداری انسان از حیات وحش به استفاده‌های گسترده بویژه دارویی و گردشگری گسترش یافته‌است و به همین سبب گونه‌های حیات وحش به لحاظ تنوع ژنتیکی میراث‌های طبیعی یک کشور محسوب می‌شوند.

 قلی‌نژاد اظهار داشت: به همین دلیلبوشهر با دارا بودن تنوع گونه‌ای در حیات وحش و اکوسیستمی، یکی از مهمترین استان‌های تنوع زیستی از لحاظ حیات وحش محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای گونه‌های مهم و ارزشمند حیات وحش نظیر پلنگ، پازن، قوچ، میش، آهو، دلفین گوزپشت، لاک پشت دریایی و انواع پرندگان و آبزیان مهم قلمداد می‎شود.

قلی نژاد افزود: اقدامات حفاظتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای حفاظت از گونه‌های جانوری سالانه با تلاش کارشناسان و محیط بانان در دست اجرا است اما در این زمینه نیازمند مشارکت حفظ این ذخایر زنتیکی و میراث‌های طبیعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.