سید حمیدرضا علم روز دوشنبه درنشست شورای راهداری استان بوشهر افزود: در این استان بیش از چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه شامل ۶۷۲ کیلومتر بزرگ راه، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۶۴ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تلاش شبانه‌روزی سعی دارد تا همواره  آماده تردد بویژه برای مسافران نوروزی باشد.

وی بیان کرد: با شروع عملیات راهداری تا کنون ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خط کشی شده‌است و بقیه محورهای نیازمند خط کشی نیز تا پایان سال خط کشی می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر افزود: علاوه بر شست‌ وشوی همه علائم موجود، برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز و راهنمایی دقیق مسافران نوروزی حدود یکهزار و ۲۰۰ متر مربع بنر اطلاع رسانی چاپ و در محورها نصب می‌شود.

وی گفت: برای  سنجش توانمندی و ارتقای دانش فنی و عملیاتی عوامل راهداری و سایر نیروهای امدادی مشغول فعالیت در نوروز در نیمه دوم اسفند سال جاری مانور آمادگی ساعت صفر با حضور همه دستگاه‌های مسئول امر ایمنی برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اضافه کرد: ۱۸ ایستگاه شبانه روزی راهداری و بیش از ۳۰ اکیپ گشت این نیرو از ۲۵ اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی در کنار محورهای ارتباطی مستقر می‌شوند تا با ارائه خدمات به مردم بپردازند.

علم گفت: ستاد نوروزی ویژه حمل و نقل مسافر نیز در بخش حمل و نقل با هدف نظارت بر دفاتر فروش بلیت سفر، کنترل  و تامین ناوگان مسافری لازم با همکاری دست اندرکاران بخش مسافر استان راه اندازی می‌شود تا بر جریان جابه جایی مسافر با ناوگان عمومی در ایام نوروز نظارت کند.

وی افزود: امسال هم همانند سال‌های گذشته همه ظرفیت بخش اتوبوسی استان برای جابه جایی مسافران نوروزی بسیج خواهد شد تا کسانی که سفر با ناوگان عمومی را به سفر با خودرو شخصی ترجیح می‌دهند ارائه خدمات دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اضافه کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۸۰دستگاه مینی بوس و  ۴۰۰ دستگاه سواری کرایه در استان بوشهر کار و حمل و نقل مسافری را در استان انجام می‌دهند که همزمان با اجرای طرح  نوروزی از لحاظ فنی، بهداشتی و بیمه کنترل می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.