محمد تقی منوچهری روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، عملیات و پاسخ به بحران استان بوشهر افزود: این آفت از روز پنجشنبه وارد این استان شد و از ساعت‌های ابتدایی روز جمعه عملیات مبارزه در ۲ جبهه آغاز و پیگیری لازم برای فراهم شدن زمینه پیشگیری از بروز خسارت فراهم شده‌است.

وی اضافه کرد: همه امکانات و تجهیزات برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر بسیج  و درخواست ۲ فروند هواپیمای سمپاش شده‌است.

منوچهری بیان کرد: برای کمک به کنترل آفت ملخ صحرایی یک گروه از استان فارس و اکیپ دیگری از تهران وارد استان بوشهر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت مبارزه نکردن و کنترل نشدن این آفت در استان بوشهر  امکان هجوم آنها به استان‌های همجوار وجود دارد به همین دلیل تامین تجهیزات لازم از جمله سم و سمپاش برای مقابله با این آفت ضروری است.

منوچهری، برضرورت همکاری دهیاران، شوراها، شهرداری‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی با سازمان جهاد کشاورزی برای تامین تجهیزات ایمنی و ردیابی آفت در استان تاکید کرد.

همچنین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه از روز دوشنبه وزش باد شدید بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت در این استان آغاز می‌شود بنابراین امکان ایجاد اختلال برای پروازهای سبک وجود دارد.

باقری افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی برای روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ناپایداری جوی خواهیم داشت برهمین اساس اگر قرار است مبارزه‌ای با آفت ملخ صحرایی با استفاده از هواپیمای سمپاش قرار است انجام شود باید تا ظهر دوشنبه انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.