به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر دوشنبه در مراسم جشن ازدواج نوعروس و دامادان تحت‌حمایت کمیته‌امداد که در شهر دلوار برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری تاکنون بیش از هزار فقره کمک هزینه ازدواج به ارزش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در زمینه کمک به امر ازدواج جوانان تحت‌حمایت به‌صورت جهیزیه کالا و نقدی به‌صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان از این مبلغ را خیرین و نیکوکاران استان در زمینه ازدواج آسان کمک کرده‌اند تصریح کرد :۴۰۰ فقره جهیزیه ازدواج و هدیه داماد به فرزندان عروس و داماد تحت‌حمایت کمیته‌امداد استان بوشهر به مناسبت فرخنده میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا و گرامیداشت مقام زن توزیع شد.

لطفی بیان کرد: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها و همچنین کمک به تأمین ازدواج جوانان یکی از اهداف و برنامه‌های کمیته‌امداد است که در طول سال و به‌ویژه در هفته ازدواج و روز زن اجرا می‌شود.

وی درباره گروه‌های هدف دریافت‌کننده جهیزیه ازدواج و کمک هزینه ازدواج، گفت: دختران تحت‌حمایت، فرزند ذکور مددجو، دختران و پسران نیازمند غیرمددجو و زنان سرپرست خانوار تحت‌حمایت که قصد ازدواج مجدد دارند چهار گروه هدف هستند.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تأمین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اهدا بسته‌های آموزشی در زمینه کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری و تعامل و همکاری با سازمان‌های دولتی و مردمی جهت فراهم نمودن مقدمات ازدواج آسان برای نیازمندان از دیگر برنامه‌های کمیته‌امداد استان برای زوج‌های جوان تحت حمایت است.

لطفی اظهار داشت: با عنایت به نیاز جامعه مددجویی در زمینه تأمین کمک هزینه ازدواج فرزندان، تهیه هزار فقره جهیزیه در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است که دراین راستا همچنان چشم انتظار مساعدت خیرین و نیکوکاران در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارهای تحت‌حمایت توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان است.

لطفی گفت: با عنایت به قرار گرفتن در آستانه سالروز میلاد پُربرکت حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن، کمیته‌امداد استان بوشهر ضمن برگزاری برنامه‌های متنوع ازجمله جشن‌های ازدواج آسان، ویژه مزدوجین تحت‌حمایت، اقدام به توزیع تعداد ۴۰۰ فقره جهیزیه کالا دربین نوعروسان تحت‌حمایت و پرداخت کمک هزینه ازدواج به تعداد ۱۷۰ نفر از پسران مددجو نموده است.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: این جهیزیه‌ها شامل یک پکیج ۱۴ قلمی کالا از جمله یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش، جاروبرقی، سرویس ظروف آشپزخانه، پنکه، اتو، پتو و … است که تحویل نوعروسان تحت‌حمایت شده و برای پسران هدیه سه میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.