محمد مظفری روز شنبه در دیدار با گردشگران خارجی گروه پیام آوران صلح و دستی در بندر گناوه افزود: خرسند و خوشحال هستیم که میزبان گروهی از شهروندان کشورهایی هستیم که با پیام صلح و دوستی در ایران و استان بوشهر حضور یافته‌اند.

وی اظهار کرد: حضور گروه پیام آوران دوستی  همزمان با میلاد مبارک حضرت زهرا(س) فرصت مناسبی است تا این گروه با شخصیت والا و اندیشه‌های این بانوی بزرگوار آشنا شوند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: زنان این سرزمین با تاسی از اندیشه‌های بانوی دوعالم در بیشتر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور حضور فعال دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: استان بوشهر و به خصوص بندر گناوه از مناطق مهم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ایران است و با دارابودن این قابلیت‌ها آماده همکاری با فعالان اجتماعی در سراسر دنیاست.

اکبر مولایی افزود: گسترش فضاهای آموزش عالی و دانشگاه‌ها در استان بوشهر نشانگر توسعه اجتماعی و فرهنگی این دیار است و جامعه دانشگاهی استان آماده هر نوع همکاری در حوزه همبستگی بین ملت و استقرار فضای صلح دوستی در دنیاست.

راجا گوپال مدیر گروه  جای جاگت با تقدیر از میهمان نوازی مردم خونگرم و هنرمندان، فعالان  اجتماعی و مسئولان استان بوشهر و شهر گناوه گفت: این گروه گردشگری متشکل از ۵۰ نفر است که با هدف گسترش صلح دوستی در دنیا پیاده‌روی خود را آغاز  کرده که از این مجموع  ۹ نفر در ایران حضور پیدا کردند.

وی افزود: این گروه به برخی از شهرهای ایران و دیگر کشورهای منطقه سفر  و پس از پایان پیاده‌روی در مقر ژنو  پیام صلح و دوستی و عدالت و دوری ازخشونت مردم دنیا را به گوش همه دنیا می‌رساند.

راجا گوپال حضور زنان استان بوشهر  را در فعالیت‌های اجتماعی  بسیار عالی توصیف کرد و گفت: پیش از سفر به ایران تصویر دیگری از حضور زنان در جامعه داشتم اما  امروز با حضور در بین بانوان گناوه‌ای متوجه نقش مهم این گروه از جمعیت در اداره این کشور بزرگ شدم.

گروه پیام آوران صلح جهانی (جای جایگت) شامل چهار توریست هندی و فرانسوی  است که با شعار "زمین برای همه، صلح برای همه"  در استان بوشهر به دعوت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز در شهر گناوه حضور یافتند و ضمن دیدار با هنرمندان و نویسندگان این شهرستان در افتتاحیه جشنواره مادرانه شرکت و از  نزدیک با فرهنگ استان بوشهر آشنا شدند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.