سید حسین حسینی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این واحدها با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد  ریال و اشتغال ۲۱۶نفر در زمینه‌های تابلو برق، ساخت کالاهای بتنی، درهای ضد سرقت، کیسه‌های پلاستیکی یک لایه پلی اتیلن، ظروف آشپزخانه سرامیکی و غیره هستند.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری نیز  مجتمع پتروشیمی بوشهر و سرویس‎های یوتیلیتی فاز جدید متانول کاوه استان بوشهر با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری افتتاح رسمی و  وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

حسینی ادامه داد: پتروشیمی متانول کاوه که بزرگ‌ترین واحد تولیدی متانول جهان است روزانه هفت هزار تن متانول تولید می‎کند که تولیدات آن علاوه بر تامین نیاز داخل به خارج از کشور نیز صادر می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: پتروشیمی بوشهر نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالایی است که اکنون در مرحله راه‌اندازی  قرار گرفته و بزودی افتتاح رسمی می‎شود.

حسینی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان دی، ۳۷ طرح صنعتی در استان بوشهر بهره برداری شد که از نظر تعداد ۱۹، میزان سرمایه گذاری ۹۹ و میزان اشتغال ۱۹۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین در ۱۰ ماه امسال، ۱۴۳ جواز برای ایجاد واحدهای صنعتی صادر شده که پیش بینی  سرمایه گذاری آنها ۱۳۱ هزار میلیارد ریال و ایجاد شغل برای چهار هزار و ۴۶۰ نفر است.

حسینی در ارتباط با نشست‎های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر نیز گفت: در راستای رفع مشکلات بنگاه‌ها تاکنون ۸۵ نشست کارگروه تسهیل در استان بوشهر برگزار شده که منجر به یک‌هزار و ۱۱۱ مصوبه برای اجرا از طریق دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل مرتبط با تولید بوده است.

وی همچنین با اشاره به نظارت بر بازار با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال بیان کرد: در روزهای پایانی سال ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بوشهرگفت: همچنین از ۱۴ اسفند به مدت ۱۰ روز نمایشگاه بهاره در محل دائمی نمایشگاه‌های بوشهر برگزار و کالاهای مورد نیاز مردم از جمله برنج و روغن با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

حسینی تاکید کرد: انتظار می‌رود غرفه‌داران کالاهای خود را را با ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت عرضه کنند.

وی یادآور شد: در دیگر نقاط استان هم باتوجه به این که فضای مستقل نمایشگاهی وجود ندارد از اداره‌های صنعت، معدن و تجارت خواسته شده در صورت امکان از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای برگزاری نمایشگاه بهاره استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.