به گزارش خبرنگار مهر، هادی جوانبخت ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی تسهیلات سفر نوروزی در شبکه بهداشت گناوه اظهار داشت: هدف ما تأمین سلامت و امنیت غذایی و کسب رضایت مسافرانی است که در ایام نوروز ۹۹ به شهرستان گناوه سفر می‌کنند.

وی افزود: همه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید آمادگی ارائه خدمات به مسافران را در این ایام داشته باشند و به همین منظور لازم است از هم اکنون تدابیر لازم جهت تأمین نیرو، تجهیزات، دارو و واکسن صورت پذیرد تا در ایام نوروز با کمبودی روبرو نشویم

جوانبخت بیان داشت: مراکز درمانی خصوصی لیست کشیک پرسنل خود را در اختیار شبکه قرار دهند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: نمونه گیری پاشنه پا که به منظور تشخیص زود هنگام بیماری‌های تیروئید در کودکان انجام می‌گیرد باید بین روز سوم تا پنجم بعد از تولد صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که احتمال دارد تولد در ایام نوروز رخ دهد بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه نمونه‌گیری پاشنه پا را انجام می‌دهد.

هادی جوانبخت توصیه کرد: در صورت مراجعه فرد مشکوک به حیوان گزیدگی به مراکز بهداشتی درمانی خصوصی، فرد را به مرکز هاری شبکه بهداشت شهرستان گناوه که به صورت ۲۴ ساعته فعال است ارجاع دهید.

وی افزود: از آنجایی که در فرد حیوان گزیده احتمال بیماری هاری می‌رود درمان این موارد به روش‌های معمول صورت نمی‌گیرد و در این موارد زخم نباید پانسمان شود.

معاون بهداشتی درمانی شبکه بهداشت و درمان گناوه تاکید کرد: از آنجایی که سه ماهه اول و سوم سال مستعد شیوع وبا و التور است همه مراکز بهداشتی درمانی موظف به گزارش موارد مشکوک به التور و بیماری‌های قابل انتقال از طریق آب و غذا هستند.

وی اظهار داشت: برای حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی همه مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و بیمارستانها با این شبکه همکاری کنند.

و افزود: با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در ایام نوروز به کادر بهداشتی و درمانی توصیه می‌شود با شکیبایی و صبوری بیشتر با مراجعه کنندگان برخورد کنند.

نشست هماهنگی تسهیلات سفر نوروزی با حضور سوپر وایزرهای بیمارستانها، مدیران مراکز درمانی خصوصی، سرپرست مرکز بندر ریگ، مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان، معاون درمانگاه تأمین اجتماعی در شبکه بهداشت و درمان گناوه برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.