افراز بهزادزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهم به عنوان یکی از ارکان گام دوم انقلاب برای استان‎های در حال توسعه مانند بوشهر است که به تناسب ظرفِیت‎های موجود تاکنون به حق واقعی خود نرسیده‌اند.

وی بیان کرد: برای ۴۰ ساله دوم انقلاب رهبری اظهار داشتند که این برهه زمانی بسیار پررنگ تر و پر رونق‌تر از ۴۰ ساله نخست انقلاب خواهد بود.

بهزادزاده اظهار داشت: در چنین شرایطی دیدگاهی وجود داشت که چطور مقام معظم رهبری با وجود شهدای بزرگ و ارزشمندی چون باکری و چمران در ۴۰ سال اول، ۴۰ ساله دوم انقلاب را ارزشمندتر دانسته است که با آغاز این مقطع با خون سردار سپهد شهید قاسم سلیمانی اظهارات واقع بینانه رهبری بیش از پیش برای همگان اثبات شد.

وی افزود: این اعتقاد باید همواره وجود داشته باشد که هر صحبتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می‎شود برای ما یک مکتب است و با خون شهید سلیمانی اکنون مکتبی جهانی در دنیا راه‌اندازی شده‌است.

بهزادزاده ادامه داد: در ایران اسلامی جمعیتی در حدود ۸۰ میلیون و شمار قابل توجهی از کشورهای دنیا همگان دیدند که برای شهادت سردار سلیمانی چه طور عزاداری کردند.

عضو دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سردار سلیمانی از دیدگاه خودش تنها یک سرباز مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) بود و در این مقطع به مسئولان نظام گوشزد کرد که در این عرصه هیچ لقبی جز نوکری و خادمی مردم نباید به خود دهند و با تمام و کمال ظرفیت خود در اندیشه ارائه خدمت جهادی به مردم باشند.

بهزادزاده ادامه داد: حال که مقرر شده براساس بیانات رهبر انقلاب چهل ساله دوم انقلاب با عدالت خواهی آغاز شود باید به معیشت جوانان توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: در این چند سال که سفره مردم کوچک شده‌است مسئولان باید هم قسم شوند تا این شرایط را بهبود بخشند که اولویت نخست برای تحقق این مهم نیز رفع بیکاری است.

بهزادزاده افزود: در این ارتباط بوشهر به عنوان استان برخوردار از ظرفیت‌‏های مهم صنعتی، کشاورزی و شیلاتی اکنون شمار قابل توجهی بیکار دارد که در سایه اندکی توجه بیکاری باید برای همیشه از این استان رخت بربنند.

بهزادزاده ادامه داد: در بوشهر اکنون کارخانه‎ برخوردار از ۱۰۰ نفر نیروی کار وجود ندارد و در شرایط همجواری با دریا و ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس این امر نشان از شکوفا نشدن ظرفیت‎های بوشهر به معنای واقعی است.

وی گفت: اکنون در استان‏‌های فاقد آب مورد نیاز صنعت اشتغال قابل توجهی شکل گرفته‌است ولی در استان بوشهر با وجود ظرفیت بیکران دریا صنایع اشتتغال‌زا جایگاه مطلوبی در استان پیدا نکرده‌است.

بهزادزاده افزود: در این زمینه می‏‌طلبد راه آهن بوشهر به عنوان پیشران توسعه استان که مصوبه احداث آن از شورای عالی اقتصاد نیز گرفته شده‌است با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: در موضوع روان آب‏‌ها نیز همچنان نزدیک به ۹۰ درصد آن هدر رفته و به دریا می ریزد که برای رونق کشاورزی باید موضوع احداث بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
بهزادزاده افزود: وارد شدن روان آب به دریا باعث شده‌است در موضوع تامین آب شرب هزینه‎های چند ده میلیاردی برای احداث آب شیرین کن شود و این در حالی است که با ذخیره آب‎ها به نحو شایسته می‏‌توان از هدررفت منابع کشور در شرایط کنونی پرهیز کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.