محمدرضا انصاری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از روز گذشته تاکنون بعد از شهرستان دشتی، جم، رودفاریاب دشتستان، کنگان، دیر، عسلویه، اهرم به ترتیب با ۵۱، ۴۷، ۲۶، ۱۹، ۱۷.۵، ۱۶.۷ و ۷.۵ میلی متر بیشترین میزان بارش را داشتند.

وی بیان کرد: در نیمه جنوبی استان تا اواخر امروز بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‎‌شود.

انصاری ادامه داد: طی امروز و فردا نیز علاوه بر کاهش محسوس دما  وقوع پدیده مه (صبحگاهی و شامگاهی) در برخی نقاط استان و کاهش موقت دید دور از انتظار نیست.

وی افزود: در این مدت باتوجه به تداوم وزش جریانات شمالی و افزایش نسبی سرعت وزش باد روی دریا، سواحل بویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری ادامه داد: روز سه شنبه به طور موقت وضعیت جوی و دریایی آرامی برقرار خواهد بود اما از ظهر روز چهارشنبه به تدریج با ورود یک سامانه بارشی به استان ناپایداری‎ها افزایش می‏‌یابد.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی استان تا اواخر وقت امروز ابری گاهی رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد، امروز در نیمه شمالی و به تدریج فردا در نیمه جنوبی استان آسمان صاف گاهی همراه پدیده مه و کاهش موقت دید و در سواحل و روی دریا وزش باد پیش بینی شده است.

انصاری ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا و فراساحل جنوبی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر، در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰  تا ۱۲۰ به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی تا۱۸۰  سانتی متر پیش بینی شده است.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۷ بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۲۴ و مد دوم ساعت ۱۶:۱۹ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.