مسعود بصیری جمعه شب در برنامه تلویزیونی "کرانه پایداری" که به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و اجلاسیه شهدای رسانه جنوب کشور از سیمای مرکز بوشهر پخش شد گفت: فضای مجازی، روزنامه‌ها، کتاب و سایر وسایل ارتباط جمعی به تنهایی انتقال دهنده پیام نیستند و باید انسان و فکری پشت آنها باشد که تبدیل به کتاب، روزنامه و برنامه‌های رادیویی و ماهواره‌ای شود.

وی با بیان اینکه  آن کسی که پیام را تولید می‌کند اصالت دارد اضافه کرد: سرار قاسم سلیمانی با حرکت، رفتار و حتی لباس پوشیدن، خنده‌ها و حضور در جبهه‌های مختلف و با ارتباطی که با بچه‌های رزمنده می‌گرفت و سابقه‌ای که داشت خود به تنهایی یک رسانه بود و پیام می‌داد.

بصیری اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی نماد یک فرمانده اسلامی چند بعدی بود و با انسان‌ها در سطوح اجتماعی مختلف ارتباط می‌گرفت مانند جریان سیل و ارتباطی که با بچه‌های جبهه و شهدا در دوران دفاع مقدس داشت  ی همه اینها ثابت می‌کند که این سردار بزرگ رسانه‌ای بود که به دلیل چند بعدی بودن همه افراد جامعه با تیپ‌ها و گرایش‌های مختلف او را دوست داشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: هر کسی که اسلام، آزادگی، استقلال و حریت را درک و لمس کرده‌است حاج قاسم سلیمانی را دوست دارد و مانند امیرالمومنین (ع) برخی‌ها هم او را دوست نداشتند چون انسان جاذبه و دافعه‌هایی دارد.

وی ادامه داد: همان کسانی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند او را دوست نداشتند و این برای حاج قاسم و همه شهدا مایه افتخار است که به دست بدترین آدم‌ها و عمله شیطان در دنیا به شهادت رسیدند اینها نکته‌هایی مهم هستند که باید به آنها بپردازیم.

بصیری گفت: همه ما مانند حاج قاسم سلیمانی یک رسانه هستیم که باید بدانیم چطور رفتار کنیم و مدیران ما ببینند اگر امروز می‌گوییم سردار سلیمانی رفته و ما چند میلیون حاج قاسم سلیمانی داریم باید مانند آن شهید بزرگوار رفتار کنیم ایشان در میدان مبارزه و با سلاح مقاومت می‌کرد و ما امروز باید در عرصه کار و تلاش مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: اگر معیار، شاخص، میزان و ترازویی برای خود در نظر بگیریم که آن را با اسلام مطابقت بدهیم و به آن رسیدیم باید شخصیت‌های مختلف چند بعدی دوست داشتنی را که داریم برای مردم خوب تبیین کنیم.

  بصیری گفت: امام راحل از جمله شخصیت‌های چند بعدی بودند که مرد مبارزه، سیاست، تحمل سختی‌ها در تبعید و خانواده بود که باید این چند بعدی بودن را در بین مردم نشان بدهیم.

وی تاکید کرد : رسانه‌ها تا آنجایی که می‌توانند در انتقال پیام محبت و دوست داشتن، شجاعت، همدلی و باهم بودن را به جامعه منتقل کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با تاکید براینکه رسانه‌ها باید از درگیرهای جناحی دوری کنند گفت: ما خیلی وقت‌ها منافع ملی را فدای باند، حزب و گروه خودمان می‌کنیم کاری که حاج قاسم سلیمانی نمی‌کرد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها نباید ویترین حزب‌ها باشند مردم خیلی خوب می‌فمند و با توجه به استقبالی که از رسانه‌های مختلف می‌کنند نشان می‌دهد سطح آگاهی مردم نسبت به رسانه‌ها بالا رفته است.

بصیری گفت: در جریان به شهادت رساندن سردار سلیمانی دموکرات‌ها در آمریکا مخالفت کردند و خیلی از طرفداران ترامپ حمایت کردند و شادی خود را از این اتفاق پنهان نکردند و "مسیح علی‌نژاد" که تلاش می‌کند روسری را از سر بانوان ایرانی بردارد و با پست‌های اینستاگرامی که پول‌های هنگفتی را بابت آنها می‌گیرد  و آخرین مورد یک شکایت ۵۰۰ میلیون دلاری ازایران کرده بود تا بتواند پول‌های بلوکه شده ایران را در آن کشور بگیرد و قرار داد ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار دلاری سال گذشته او هم افشا شد، امروز عکس یک رقصنده را گذاشته و بسیار خوشحالی کرده بود.

وی تاکید کرد: علی‌نژاد کسی است که تا چند سال پیش در ایران بود و حیات و امنیت خود را مدیون شهدای مختلفی بود  که مردم باید اینها را بشناسند.

بصیری ادامه داد: در مقابل این واکنش‌ها در آمریکا، اکانت‌های عمومی مردم را که بسیاری از آنها با این اقدام مخالفت کردند نیز دیدیم حتی بعضی از آنها نقشه آمریکا را کشیدند و ایالت خود را از این نقشه برداشتند و گفتند"این نقشه آمریکاست یعنی ما می دانیم که شما پاسخ محکمی می‌دهید اما حواستان باشد که این ایالت ما در آمریکا نیست و به آنها جواب بدهید".

وی اضافه کرد: حتی بعضی از آنها نوشتند "آنها مرد قدرتمند شما را زدند خواهش می‌کنیم شما هم مرد قدرتمند و نفر اول ما را بزنید و ما را از دست ترامپ راحت کنید، ما به ترامپ رای ندادیم و یا ما جزو مهاجران هستیم".

بصیری گفت: "دی یر ایران" (ایران عزیز) جزو ترندهایی است که در توییتر بالا می‌آید و در تلاش برای جلوگیری از واکنش ایران هستند.

وی در باره انتقام خون سردار قاسم سلیمانی افزود: انتقام به این معنی نیست که به محض اینکه اتفاقی رخ داد همان لحظه جواب بدهیم بلکه باید در جای خود و به وقت مناسبت پاسخ دهیم و این به معنی ناتوانی ما نیست بلکه باید صبر کنیم و هر کجا که دشمن آسیب پذیرتر و  حواس دشمن از جایی که پرت شده  جوری می‌زنیم که آنها نتوانند پاسخ بدهند و یا اگر بدهند درصد پاسخگویی آنها پایین بیاید.

بصیری با بیان ایکه ما انتقام‌های متعددی را از دشمن در مقاطع مختلف گرفتیم تاکید کرد: این به این معنی است که مردم ما منتظر انتقام جدی ما باشند اما اینکه زمان آن کی است مشخص نیست و این‌ها نکاتی مهم است که رسانه‌های غربی به آن توجه دارند و دستگاه‌های امنتیتی و مسئولان آنها تا زمانی‌که ما انتقام خون سردار قاسم سلیمانی را بگیریم باید در این خوف و رجا باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.