سید موسی موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان گناوه افزود: طبق نمودار مقایسه‌ای ۹ ماه سال ۹۷ با ۹۸ شمار فوتی‌ تصادف‌های درون شهری این شهرستان از ۲ به ۷ تن رسیده که این روند نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بوشهر  قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع متوفیان تصادف‌های درون شهری ۵۷ درصد متعلق به راکبان موتورسیکلت و در سنین پایین و زیر ۲۰ سال است اضافه کرد: می طلبد در این ارتباط با برنامه‌ریزی، مدیریت و همفکری موضوع را رصد تا این آمار کاهش یابد.

 موسوی ادامه داد: به منظور پیشگیری و کاهش تلفات درون شهری از جمله برای راکبان موتورسیکلت، همفکری و همکاری و تعامل شورای ترافیک نیاز است ضمن اینکه آسیب شناسی، اعمال قانون، فرهنگ‌سازی  و کلاس‌های آموزشی باید برگزار شود.

وی گفت:  اجرای طرح‌های ترافیکی مهم است و اگر یک پارک و پیاده‌رو اجرایی نشود اتفاقی نمی‌افتد اما اگر یک نقاط حادثه خیز وجود دارد که اصلاح نشود، حوادث ناگوار رخ خواهد داد.

موسوی افزود: در شورای ترافیک استان بوشهر همواره سعی شده برنامه محور جلو برویم و دراین ارتباط آمار تصادف‌ و فوتی‌ها رصد، آسیب شناسی و پیشنهاد اصلاح طرح هندسی معابر و میدان و تقاطع‌ها به شهرستان ارایه شود تا در شورای ترافیک هر منطقه مصوب و اگر مهم باشد در شورای ترافیک استان تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: همه وظیفه داریم شهری بسازیم که مکانی زیبا راحت و ایمن برای شهروندان باشد و  آن چیزی که این نیازها و فعالیت را به هم مرتبط می‌کند، حمل و نقل است.

وی بیان کرد:  اگر در زمینه حمل و نقل برنامه‌ریزی نداشته باشیم مسایلی مثل پدیده ترافیک یا کاهش ایمنی ایجاد و باعث خلل در عرصه‌های مختلف زندگی مردم خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح برای حمل و نقل شهرها ضروری است که در شورای ترافیک باید با همفکری و ارائه راهکار به  یک حمل و نقل ایمن با ترافیک روان دست یابیم.

معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: شورای ترافیک از جلسات مهم شهرستان است که در آن  با همفکری اعضا تلاش خواهیم کرد که بتوانیم سهمی در کاهش حوادث رانندگی داشته باشیم.

سروش گرمسیری نژاد افزود: این نشست در ارتباط با طرح ترافیک زمستانی که از استان ابلاغ شده برگزار و با همفکری اعضا در اجرایی شدن آن مجدانه تلاش می‌شود.

شهرستان گناوه از محورهای پرتردد و مهم راه‌های ارتباطی شمال استان بوشهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.