قاسم قائدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان زمان برداشت میگو در استان بوشهر افزود: استان بوشهر با تولید بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی کشور، اصلی­‌ترین استان تولیدکننده میگوی پرورشی است.
وی بیان کرد: سابقه و تجربه ۲۰ ساله فعالیت این صنعت در استان بوشهر، منجر به تبدیل آن به یکی از پیشران­‌های توسعه پرورش میگو شده‌است.
قائدی اظهار داشت: با تکمیل زنجیره کامل صنعت میگو (ورود مولد، تکثیر لارو، پرورش، تولید غذا، عمل­ آوری و صادرات) در منطقه، زمینه مساعد اشتغال پایدار در اغلب نوار ساحلی استان فراهم شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری با وجود بروز بیماری لکه سفید در چهار سایت استان بوشهر که ۱۶ درصد از کل سطح پرورش میگوی استان بوشهر را درگیر کرد ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگو از چهار هزار و ۱۶۴ استخر برداشت شد.
قائدی گفت: از این مقدار ۱۴ هزار تن صادر شده‌است که بیش از ۷۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور در پی داشته‌است.
قائدی گفت: در سال جاری گرفتاری‌هایی برای پرورش دهندگان به وجود آمدکه بروز بیماری لکه سفید اصلی ترین این مشکلات بود و مسائل دیگری از جمله حمل و نقل و سیستم سرمایش کامیون‌ها را هم به دنبال داشت که با همکاری فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی، این چالش‌ها بخوبی بر طرف شد. 
وی یادآور شد: از دیگر دستاوردهای مرتبط با این حوزه، تعمیم معافیت سهم کارفرما از حق بیمه در کارگاه‌های زیر ۵ نفر برای کل سال بود که با پیگیری‌های مستمر این دفتر صورت گرفت.
قائدی افزود: با دستور استاندار بوشهر و تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مسائل و مشکلات این صنعت اشتغال‌زا به صورت ویژه دنبال می شود تا منطبق با واقعیت‌ها و بر اساس توانمندی‌های انسانی و فیزیکی موجود، تولید میگوی استان به بیش از ۵۰ هزارتن در سال برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.