جعفر زارعی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندر گناوه افزود:  اگرچه آمار دقیقی از کمبود پرستاران بدلیل شناور بودن نداریم اما حداقل حدود ۳۰۰ پرستار برای بیمارستان‌های شهرستان بوشهر و در مجموع  برای کل استان حدود ۵۰۰ نیرو کمبود داریم.

وی اظهارداشت:  با توجه به کمبود نیروی انسانی و پرستاری در بیمارستان‌های استان، پیگیری‌هایی برای حل این مشکل صورت گرفته که بتوانیم یک سری ردیف استخدامی از وزارتخانه اخذ و تعدادی نیز به شکل شرکتی بگیریم تا این مشکل در حد امکان کمتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط ۲  آزمون با شرکت ۱۰ هزار نفر در کشور  در ۲ دوره ۶ ماهه به شکل استخدامی نیروهای کادر درمان اعم از پرستار و نیروهای پیراپزشکی به شکل استخدام درحال ردیف گرفتن است که سهم استان بوشهر هم دیده شده‌است.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده سعی کردیم جدا از ردیف امتحان استخدامی، ردیف‌هایی به شکل شرکتی جذب کنیم تا بتوانیم گام بیشتری در جهت ارتقای سلامت مردم برداریم.

زارعی زاده افزود: باتوجه به اینکه  درصددیم یک سری بخش‌های ویژه در بیمارستان‌ها راه‌اندازی و  تعداد تخت‌ها را طبق سند ۱۴۰۴ که توسط وزارتخانه تصویب شده افزایش دهیم  به یقین در آینده  نزدیک باید  سیاست‌ها را به  شکلی پیش ببریم  که جذب بیشتر  نیروی پرستاری و درمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: پرستاران  اسوه صبر، تقوا  و ایثار هستند و به‌رغم مشکلاتی که در زمینه‌های معیشتی دارند صبورانه دردمند مردم و در خدمت به بیماران شبانه روز تلاش می‌کنند و مایه افتخار و مباهات است که ما خدمتگزاری هرچند کوچک در عرصه سلامت آنان باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شان و منزلت پرستار در نظام سلامت و سیاست‌های کلان آن طور که باید دیده نشده‌است اما در سال‌های اخیر هسته‌هایی  برای  دفاع از آنان درحال شکل گرفتن است که بتواند درخور و شایسته جایگاه  آنان باشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.