رئیس موزه هنرهای معاصر تهران روز پنج‌شنبه در آئین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: گونتر اوکر نقاش برجسته آلمانی در بازدید از آثار و اماکن فرهنگی و هنری ایران، هنر ایران را به نگین یک انگشتر تشبیه و علاقه شدید وی به این میراث گران‌بها موجب خلق ۴۲ اثر ارزشمند نقاشی از حافظ شده‌ است. 

احسان آقایی افزود: این هنرمند آلمانی آثار خود را با الهام از دیوان حافظ به سه روش چاپ سیلک، برجسته و لیتو تولید کرده‌است.

وی بیان کرد: به دلیل ترجمه دیوان حافظ به زبان آلمانی بیش از ۲ سال زمان برای آن صرف و در سال ۹۴ در حافظیه شیراز از این آثار رونمایی شد. 

آقایی ادامه داد: پس از گشایش نمایشگاه گونتر اوکر در آلمان به گفته سفیر ایران در آلمان فروش دیوان حافظ به حد چشمگیری مورد علاقه جوانان و نوجوانان قرار گرفت.  

رئیس موزه هنرهای معاصرتهران یادآور شد: این نمایشگاه تاکنون در ۶ استان کشور برپا شده و بوشهر هفتمین مقصد برپایی نمایشگاه هنرمند آلمانی است‌.

آقایی اظهارداشت: بوشهر از قدمت، تمدن و فرهنگ و هنر اصیلی برخوردار است و همین امر منجر شد این شهر هفتمین مکان برگزاری نمایشگاه هنرمند آلمانی باشد. 

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه هنر است و باید به بهترین شکل ممکن از آن برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استفاده کرد.  

آقایی گفت: هنرمندان متعددی در بخش های مختلف هنر از استان بوشهربه جامعه معرفی شده‌اند که این نشان از جایگاه هنر در بین مردم این منطقه دارد. 

وی بیان کرد: شهر بوشهر به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی شایسته داشتن یک نمایشگاه استاندارد است که امیدوارم با همکاری و همدلی مسئولان این مهم در بوشهر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این نمایشگاه تاکنون دراستان های تهران، فارس، اصفهان، مشهد، کرمان و رشت برپا شده بود.

فاطمه کرمپور با اشاره به ارائه ۷۲ اثر در نمایشگاه یاد شده ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه اثر فرزاد دشتی زاده از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی استان به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: نمایشگاه کرنش به حافظ فرصتی مناسب برای استفاده از تجربیات این هنرمند برجسته و صاحب سبک است.

نمایشگاه «کرنش به حافظ» به مدت یک‌ماه تا پنجم بهمن ماه سال جاری در دانشکده هنر و معماری خلیج فارس بوشهر دائر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.