رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این طرح باهدف کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در ۲ حوضه آبخیز گره و کنارکوه آغاز شده و با طرح عملیات حفاظت خاک، کنترل فرسایش و رسوب در قالب طرح‌های مکانیکی و بیولوژیکی پیش‌بینی شده‌۳است که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

غلامحسین آقاجری افزود: با اجرای این طرح، رسوب‌ها کنترل و مدیریت آبخیزها به حفظ خدمات زیست محیطی بویژه هیدرولوژیکی، کاهش اثرات منفی پایین دست رودخانه‌ها و افزایش بهره‌وری منابع و بهبود معیشت محلی منجر خواهد شد.

وی گفت: مناطق مطالعاتی حوضه گره شامل آن منطقه، شهر ویران، باستین  و الفجر باهدف کنترل فرسایش خندقی به مساحت ۳۲ هزار هکتار و حوضه کنارکوه نیز این منطقه، عامری، بنه خاطر و بیدو را به مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی یادآورشد: حوضه مطالعاتی گره به شرکت مهندسین مشاور امید خاک پارس و کنارکوه به شرکت گزین سازه طوس محول و در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم بیان کرد: طرح‌های مطالعاتی پس از تکمیل و بهره‌برداری، حجم قابل توجهی از روان آب‌های منطقه را کنترل و در کاهش تخریب اراضی و تغذیه آب چاه‌ها و قنات منطقه اثرگذار است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر در مسیر رودخانه‌های فصلی بالادستی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.