علی محمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سامانه حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب در استان بوشهر ایجاد کرد که سازه‌های آبی و آبخیزداری این استان ۵۰ میلیون مترمکعب آن را ذخیره کرد.

وی اضافه کرد: تاثیر مهم دیگر این سازه‌ها، ایجاد تاخیر در روان‌آب‌های موجود در استان بوشهر است که باعث کنترل سیلاب و کاهش مخاطره‌های آن شد.

محمدی به تمرکز سامانه بارشی اخیر بر مرکز و جنوب استان بوشهر اشاره کرد و اظهارداشت: در رودخانه مند  باوجود پایان بارش‌ها در این استان، جریان سیلابی ورودی از استان فارس، پیک سیلاب این رودخانه را در ایستگاه قنطره به ۲ هزارو ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه رساند.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم بارندگی در استان فارس، این موضوع در اطلاعیه‌هایی به فرمانداران شهرستان‌های دشتی و دیر اعلام شد و با همکاری آنها، پیک سیلاب بدون بروز خسارت عبور کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر در باره حجم آبگیری سدهای استان بوشهر گفت: سد رئیسعلی دلواری که تامین آب کشاورزی بخش‌هایی از شهرستان دشتستان را به عهده دارد در سامانه بارشی اخیر ۳۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره کرد.

محمدی اظهارداشت: هم‌اکنون سد تنگ ارم با ذخیره ۴.۵ میلیون مترمکعب ۱۰۰درصد ظرفیت آن پر است و قادر به تامین آب منطقه تنگ ارم تا ۲ سال خواهد بود.

وی افزود: همچنین سد اخند، با وجود تکمیل نشدن ۲۰۰ هزار مترمکعب سیلاب ذخیره کرده‌است و  این سد تا پایان سال جاری به مرحله آبگیری کامل خواهد رسید که آب شرب مناطقی از شهرستان عسلویه را تامین می‌کند.

محمدی گفت: سد ارغون دشتستان نیز از سرعت پیشرفت مطلوبی برخوردار است و در سال آینده برای حل  مشکلات آب شرب این شهر کلمه آبگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از شهروندان خواست نسبت به هرگونه تردد و توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها بجد خودداری کنند.

وی یادآور شد: عشایر هم استانی نیز در زمان سیلاب از اتراق و چرای دام‌های خود در مسیرهای آبگیر و سیل خیز پرهیز کنند تا از بروز خطر و حادثه جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.