لادن حیدری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر  افزود: در حوزه فرهنگ و هنر همیشه وقتی صحبت از اصحاب فرهنگ و هنر می‎شود خبرهای خوشی وجود دارد و هر چه حمایت‎ها شود اخبارهای بهتری خواهد بود.

وی بیان کرد: بیمه هنرمندان بویژه در استان‌هایی که آسیب پذیرتر بودند به طور جدی در سال های آینده مورد توجه قرار گرفته است.

حیدری ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۹۹ تعداد اصحاب فرهنگ و هنر بیشتری تحت پوشش بیمه‌های صندوق هنر تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

وی گفت: از این موضوع می‎توانیم بهره برداری بهتری داشته باشیم زیرا اصحاب فرهنگ و هنر مشمول هیچ گونه بیمه‌ای نبودند و چند سالی است که این اتفاق در وزارت فرهنگ افتاده و متاسفانه خیل عظیم هنرمندان را به دلیل محدودیت منابع نتوانستیم پوشش دهیم.

حیدری بدون اشاره به اعتبار بیمه هنرمندان برای سال جاری عنوان کرد: با پیگیری وزیر سال آینده سقف اعتبارات بیمه هنرمندان ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: این مبلغ را سازمان برنامه و بودجه  پیش بینی کرده که به طور معمول برای بیمه هنرمندان تخصیص‌ها صددرصد پرداخت می‎شود و با این شرایط سال آینده چشم انداز بهتری خواهیم داشتیم.

حیدری بیان کرد: اکنون ۲۶ هزار هنرمند در صندوق هنر بیمه هستند و بستگی به اعتباراتی که وجود دارد  و سهم بیمه‌ای که سازمان تامین اجتماعی از ما مطالبه خواهد داشت این تعداد در آینده متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.